Podul Giurgiu-Ruse se va închide doar pe o bandă timp de două luni, potrivit unui anunț făcut șe șeful CNAIR, Cristian Pistol. Inițial, acesta declarase că podul se va închide total, iar șoferii vor avea la dispoziție rute ocolitoare pe la Calafat-Vidin sau Călărași
„Am avut mai multe discuții cu partenerii bulgari. Dânșii consideră necesari ca să înceapă închiderea totală a părții administrate de ei din 9 iulie, dacă nu mă înșel, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă și turistic care se realizează între România și Bulgaria. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare”, a spus inițial șeful CNAIR, Cristian Pistol.
După câteva minute, acesta a revenind precizând că e vorba de închiderea unei singure benzi.
El a precizat că există rute alternative, peste celălalt pod de la Calafat-Vidin sau legăturile din Călărași, cu bacul.
Podul de de la Giurgiu-Ruse e administrat dual: pe jumătatea românească de către CNAIR, pe jumătatea bulgărească de către compania lor de drumuri.
„Partea bulgară a anunțat că va fi închiderea undeva la două luni de zile, dar vom vedea în mod efectiv cât vor dura aceste lucrări și când se va redeschide”, a declarat și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Bulgarii încep lucrări de consolidare pe partea lor a Podului Prieteniei
La podul de peste Dunăre, pe un tronson de 1,1 kilometri se vor înlocui placa podului, pavajul asfaltic şi toate elementele metalice legate de banda de circulaţie. Costul lucrărilor se ridică la aproximativ 22 de milioane de euro.
Podul Giurgiu-Ruse reprezintă cea mai importantă legătură dintre Bulgaria și România, o structură peste care trec zilnic mii de automobile și 1.000 de TIR-uri, conform statisticilor autorităților române.
În același timp, pe timpul sezonului estival, peste 1 milion de români traversează Podul Prieteniei și Bulgaria pentru a ajunge în Grecia.
România a reparat partea sa din Podul Giurgiu-Ruse încă din 2016
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse peste Dunăre are o lungime de peste 2 kilometri și a fost deschis în 1954. De atunci până în urmă cu câțiva ani nu au mai avut loc reparații la structura de rezistență.
Sursa: Hotnews