Comisia Europeană a făcut vineri un pas important pentru a ajuta statele membre să îndeplinească obiectivul stabilit la Summitului social de la Porto din luna mai, conform căruia, la nivelul UE, până în 2030, 60% din toţi adulţii să ia parte la activităţi de formare în fiecare an, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar, potrivit Agerpres.
În acest sens, Comisia a prezentat propuneri de recomandări ale Consiliului privind conturile personale de învăţare pe tot parcursul vieţii şi micro-certificatele, oferind mai multe posibilităţi oamenilor de a identifica oferte de învăţare şi oportunităţi de angajare.
Deţinerea unui set solid de competenţe oferă oportunităţi oamenilor, constituie o plasă de siguranţă în vremuri nesigure, promovează incluziunea şi progresul social şi oferă economiei forţa de muncă calificată necesară pentru a se dezvolta şi a inova. Succesul tranziţiei digitale şi al tranziţiei verzi depinde de lucrători cu competenţe adecvate. Cu toate acestea, prea puţine persoane participă la activităţi de învăţare periodice după perioada de educaţie şi formare iniţială, deoarece adesea nu dispun de resurse financiare sau de timp pentru a-şi îmbunătăţi cunoştinţele şi a dobândi noi competenţe sau nu sunt la curent cu oportunităţile de învăţare existente şi cu beneficiile pe care le oferă. De exemplu, în peste 90% din locurile de muncă actuale şi în aproape toate sectoarele este necesar un anumit nivel de competenţe digitale, însă numai 56% dintre adulţi aveau competenţe digitale de bază în 2019.