Consiliul Concurenţei verifică Apple care ar fi încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicaţii la profilul publicitar

Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT („App Tracking Transparency”), Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicaţii la profilul publicitar IDFA („Identifier for Advertisers”), ceea ce a condus la o restrângere a concurenţei pe piaţa publicităţii prin aplicaţii pe dispozitive mobile iOS, potrivit news.ro. 

”Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă de către companiile Apple Inc. şi Apple Distribution International Limited – denumite împreună „Apple” – pe piaţa publicităţii prin aplicaţii pe dispozitive mobile iOS. Compania Apple şi-a dezvoltat un sistem integrat vertical şi închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software şi servicii online, nepermiţând niciunui alt magazin de distribuire de aplicaţii să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepţia celui propriu, AppStore. În acest context, autoritatea de concurenţă are indicii că Apple ar fi abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa distribuţiei aplicaţiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare şi, în acelaşi timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afişare a publicităţii online în aplicaţiile compatibile iOS”, anunţă autoritatea de concurenţă.

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare