Contre între Răzvan Cuc (PSD) și iberalul Motreanu pe situația lucrărilor de la podul de la Grădiștea: Periodic, politicieni care au probleme de memorie se aruncă în declarații caraghioase, doar-doar reșapează ceva din imaginea lor tot mai ștearsă

Răzvan Cuc (PSD), îi răspunde liberalului Dan Motreanu, după ce acesta a afirmat despre calea ferată dintre București și Giurgiu că se reabilitează de-abia după ce un ministru liberal a semnat contractul pentru începerea lucrărilor în 2020. ”Periodic, politicieni care au probleme de memorie se aruncă în declarații caraghioase, doar-doar reșapează ceva din imaginea lor tot mai ștearsă”, spune Cuc, el arătând că procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Grădiștea) a început în 2017, când era ministru.
  • ”LECITINĂ, NU MINCIUNI ȘI PROPAGANDĂ IEFTINĂ!

Periodic, politicieni care au probleme de memorie se aruncă în declarații caraghioase, doar-doar reșapează ceva din imaginea lor tot mai ștearsă. De regulă, ignor asemenea reacții, nu-mi plac nici vorbele goale, nici scandalul.

Dar de această dată am devenit subiect pentru domnul europarlamentar Dan Motreanu. Așa că o să-i răspund. Domnia-sa spune că, deși guvernul PSD a avut un ministru al Transporturilor din Giurgiu, calea ferată dintre București și Giurgiu se reabilitează de-abia după ce un ministru liberal a semnat contractul pentru începerea lucrărilor în 2020.

Așa este, dar ministrul liberal și-a pus semnătura pe niște documente care s-au realizat în timpul mandatului meu de ministru. Astfel, procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Grădiștea) a început în 2017, când eram ministru. Iar CFR Infrastructură a publicat anunțul pentru Contractul de proiectare și execuție a podului de la Grădiștea în 2019. Faptul că dl Lucian Bode, în 2020, a continuat demersurile întreprinse de mine m-a bucurat. Așa cum mă bucură și acum faptul că nu mai e mult și traseul de cale ferată București-Giurgiu, inaugurat la 31 octombrie 1869, va fi redeschis.

Faptul că dl Motreanu mă acuză pe mine de întârzierile din acest proces de reabilitare este, așa cum spuneam, caraghios. Pentru cine nu știe, podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005. Eu eram atunci prea tânăr pentru politică. Dar dl Motreanu a fost ales deputat în 2004, iar după aceea știe toată lumea cine a condus țara. Partidul din care face domnia-sa parte a dormit mulți ani pe ruinele podului, așa cum a dormit și acuzatorul meu.

Acum, că suntem în an electoral, apar, iată, tot mai multe probleme de memorie. Nu sunt medic, dar știu că aceste probleme se tratează. Am citit undeva că se recomandă lecitină…”, spune Cuc.

  • Ce spunea Motreanu

Europarlamentarul PNL Dan Motreanu anunţa recent că lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe Bucureşti-Giurgiu s-au efectuat în proporţie de 89%, iar parlamentarii PNL Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări şi rapoarte trimestriale privind desfăşurarea lucrărilor la acest obiectiv.

”Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe Bucureşti-Giurgiu s-au efectuat în proporţie de 89%. Este un proiect la care ţin şi pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Gabriela Horga şi Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL”, spune Motreanu pe Facebook.

El anunţă că ”parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări şi rapoarte trimestriale privind desfăşurarea lucrărilor”.

”Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri şi o deschidere centrală de 145 de metri. Linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiştea s-a prăbuşit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acţiona. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în faţa giurgiuvenilor”, arată Motreanu.
Dan Motreanu precizează că în prezent se poate circula cu trenul între Bucureşti şi Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. ”Un drum durează între două ore şi 40 de minute şi patru ore, în funcţie de tipul trenulului şi de durata de aşteptare în Videle”, mai spune liderul PNL Giurgiu.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare