Controale după exploza din Beirut: Aproape 26.000 tone de azotat de amoniu – descărcate în Portul Constanţa

Aproape 26.000 tone de azotat de amoniu sunt descărcate în Portul Constanţa, a anunţat joi Administraţia Porturilor Maritime Constanţa care adaugă că toţi operatorii care manipulează marfuri periculoase au obligaţia întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea şi transportul acestor tipuri de mărfuri.

Azotatul de amoniu este folosit preponderent in industria producerii de îngrăşăminte chimice, iar depozitarea se face în conditii speciale ferit de foc, în cantitati limitate, în funcţie de concentratia de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianţi, pulberi metalice).

“În prezent, avem în evidenţele CN Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanta 5 operatori care efectuează operaţiuni de încărcare/descărcare şi depozitare temporară a acestui tip de marfă”, a precizat instituţia pe site.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanţa, astfel:

–         4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanta Sud), urmând să plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;

–         17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanta);

–        3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia International (in zona Midia a portului Constanţa).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanţa 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime şi fluviale, o cantitate normală şi medie în raport cu cantităţile operate în ultimii 5 ani. Toţi operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condiţiile de siguranţă impuse, conform ISU.

Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.

“CN APM are proceduri de monitorizare şi control a operaţiunilor cu mărfuri periculoase, precum şi personal instruit care efectuează inspecţii în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare”, a mai precizat sursa citată.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare