Cozmin Guşă: „Știrile și comentariile la TV se construiesc în afară realității, în funcție de banii primiți de la partide și în funcție de interesele patronilor; Vreți să fiți mai puțin manipulabili în campania electorală? Nu mai citiți sondaje de opinie și nu mai urmăriți emisiuni politice la TV!”

„Sunt din ce în ce mai des întrebat de oameni pe stradă pe cine și de ce să voteze la aceste alegeri. Aceștia îmi mărturisesc că sunt bulversați de știrile și dezbaterile de la televiziunile de știri, care nu sunt de încredere și se mai bat și cap în cap. De asemenea, sunt revoltați de raportările institutelor de sondare, net diferite de la o casă la alta, iar eu, prieteni goldiști, m-am pus în locul acestor oameni care mă întreabă și-i înțeleg. Dacă nu aș avea experiență și acces la informații reale, aș fi și eu în aceeași situație neplăcută”, scrie, pe solidnews.ro, analistul politic Cozmin Guşă.

„În ultimele două zile, spre exemplu, au apărut două sondaje, Sociopol și Avangarde, unde singura constantă între ele este poziționarea lui Ciolacu pe primul loc la prezidențiale. În rest, cei ce sunt competitivi pentru turul doi la Sociopol sunt aproape repetenți la Avangarde și invers. Situația lui Ciucă este cea mai hilară: premiant la Avangarde, repetent la Sociopol, și de aici se văd marile dificultăți în cazul Ostașului. Dar trebuie să consemnez și rezultatul flagrant al sezonului, care este la Avangarde, ce spune și raportează public că un partid, numit Prahova în Acțiune, partid de care n-a auzit mai nimeni din țară, ar avea 3% în plan național, mai are puțin și trece pragul electoral.

Despre televiziune de știri nici nu mai e de comentat. Sunt convins că vă enervează în fiecare seară, iar, dacă le urmăriți în paralel, observați lesne cât de împuțită este această treabă. Știrile și comentariile se construiesc în afară realității, în funcție de banii primiți de la partide, bineînțeles, și în funcție de interesele patronilor. Ziceam anul trecut că anul 2024 va fi unul de examen greu pentru partidele și politicienii angrenați în campanie, însă, până la urmă se dovedește că este un an de repetenție pentru televiziunile de știri și institutele de sondare. Personal, prevăd că își  vor pierde total credibilitatea până la finalul acestei campanii, vor deveni de neutilizat în mod real din 2025 încolo. Treaba lor, prieteni! „Capul face, capul trage!”, e o vorbă românească plină de miez, pe care eu o repet de vreo 20-25 de ani. Așadar, vreți să fiți mai puțin manipulabili în campania electorală? Dacă da, nu mai citiți sondaje de opinie și nu mai urmăriți emisiuni politice la televiziunile de știri. Ăsta este sfatul meu. Știu că este frustrant, deoarece plătiți bani ca să stați bine informați. Din fericire, mai sunt încă site-uri de știri obiective, nu prea multe, dar aveți, totuși, de unde alege”, scrie Guşă.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare