Cozmin Guşă: „Superlativele” negative ale jurnalismului românesc în 2024 au fost, în ordine, Radu Tudor, Bogdan Chirieac, Ion Cristoiu

„E normal să încep cu presa, mă și pricep, să zicem, cel mai bine la ea, dintre capitolele la care m-am gândit, nu dintre toți care s-ar pricepe la ceva. Din nefericire și vorbind acum foarte serios, presa este prima responsabilă de defectarea minților oamenilor, de pe Planetă, bineînțeles, dar și ale românilor. Am două categorii de presă care s-a făcut de râs în 2024 și apoi am și trei jurnaliști care, după părerea mea, subiectivă, de asemenea s-au făcut de râs”, scrie, pe solidnews.ro, analistul politic Cozmin Guşă.

  1. Site-urile de știri de tip „U.M.”-uri, adică „unități militare”, adică cele formate din acoperiți ai serviciilor secrete românești, dar mai ales ai serviciilor secrete externe, pentru că avem așa ceva. În marea lor majoritate, au fost sorosiste, deci împotriva interesului național. În orice caz, toate aceste site-uri au fost finanțate din banii corporațiilor multinaționale, dar să știți că, în campania electorală, și partidele politice s-au înghesuit pe acolo, de la PSD chiar până la AUR, am anumite bănuieli în ceea ce privește G4Media, că acestea sunt site-urile: G4Media, Spotmedia, Europa FM, Europa Liberă, multe, multe și mărunte, dar, adunate, desigur că au avut o influență. Ele s-au făcut de râs, pentru că nu au simțit momentul, au continuat să facă ceea ce au făcut în plandemie și în războiul ucrainean, adică să mintă, depărtându-se de oamenii normali, dar având capturată o armată de idioți utili. Da, da: toți ăia pe care i-ați auzit spunând „Votez Lasconi!”, „Și eu votez Lasconi!”. În capitolul legat de politică o să revin la treaba cu Lasconi.
  2. A doua categorie de entități media care s-au făcut de râs sunt televiziunile de știri care au manipulat prost și fără folos. De ce fără folos? Candidatul Călin Georgescu a ieșit pe primul loc la primul tur, fără minute la televiziunile de știri sau, dacă a avut, au fost nesemnificative, iar două partide au intrat în Parlament, anume SOS România și POT, fără vreun minut la televiziunile acestea de știri în campanie, grație doar TikTok-ului, pe care am început și eu să transmit. În schimb, aceste televiziuni de știri au avut favoriți, care s-au făcut de râs, beneficiind de această tribună către populație, și, pe cale de consecință, acești favoriți făcându-se de râs, și televiziunile s-au făcut de râs; li s-a demonstrat un lucru: că și-au pierdut credibilitatea, cum și-ar pierde-o o femeie devenită curvă, ca să mă înțelegeți despre ce vorbesc. Le luăm în ordine:
  • Antena 3 – favoriți: Ciolacu, Geoană, Ciucă; toți trei au fost praf. Iar dacă mai punem aici și faptul că Antena 3 este cea care a insistat în finală să fie votată Lasconi, demonizându-l, decredibilizându-l, batjocorindu-l pe Călin Georgescu, atunci probabil că Antena 3 ar fi pe primul loc între televiziunile de știri care s-au făcut de râs.
  • RTV – a avut doi favoriți: pe Marcel Ciolacu și pe George Simion; a greșit de două ori. Marcel Ciolacu a înregistrat cea mai mare contraperformanță a unui lider PSD candidat la prezidențiale, iar George Simion, cu al său scor de 13%, a înregistrat o mare contraperformanță pentru suveranism, în condițiile în care, totuși, RTV-ul se laudă cu o audiență extrem de consistentă. Poate când dă manele sau muzică populară; pentru muzica populară, bravo!
  • Digi24 – a avut, de asemenea, trei favoriți: Elena Lasconi, Nicolae Ciucă, Mircea Geoană; trei loseri și spun că loser este și Elena Lasconi, chiar dacă a intrat în turul 2, pe hârtie, deoarece eu cred că acolo s-a întâmplat ceva, s-a umblat la butoane.
  • Realitatea PLUS – l-a avut ca favorit, aproape în exclusivitate, pe „Ostașul” Ciucă. Mi-era cumva rușine de rușinea lor. Au avut și o chestie de nonbeligeranță cu George Simion, chestiune care a mai îndulcit pilula asta amară cu candidatul lui Iohannis, „Ostașul” Ciucă, de care ar fi trebuit să râdă toată țara, nu să-l lauzi și să-i faci ode, băi, Mircea Dinescu; s-a dus tot prestigiul pe care îl mai aveai. Nici mâncare nu pare că mai știi să faci. Ați văzut la Realitatea ce s-a întâmplat: s-a reorientat, în finalul finalului, către Călin Georgescu, exploatând dorința lumii de a-l vedea pe „Petrache Lupu” de la Maglavit. O să treacă și asta.

În fine, la capitolul jurnaliști am spus că vorbesc de trei nume, superlative negative. Pe primul loc nu are cine să fie decât Radu Tudor de la Antena 3; și în 2024, el reprezintă absurdul și slugărnicia duse la extrem, un biet acoperit, putred de bogat, fără coloană vertebrală, fără busolă și fără rușine. Pe locul 2, Bogdan Chireac, zis „morsa competentă”; cam cum e Dan Șucu în afaceri, așa e el în presă, adică face orice pentru bani, tot un acoperit vechi al Securității. În cazul lui, senzația este de scârbă mare, mai ales că populează ecranele tuturor televiziunilor, nu refuză nimic și uite așa a reușit să nu fie arestat în cele două mandate ale lui Iohannis, nici în cele două mandate ale lui Băsescu, deși este putred-putred de bogat, multi-multimilionar. Cu oarecare regret, pe locul 3 este Ion Cristoiu, dar și cu ceva simpatie, apropo de hărnicia lui și de vârstă. Totuși, prinde podiumul, pentru că, în 2024, Ion Cristoiu l-a girat pe Coldea timp de 9 luni și pentru că nimic, dar nimic din ceea ce a prezis „Oracolul din Găgești, Vrancea” nu s-a împlinit. Ion Cristoiu are talk-show-uri la 4 televiziuni, prieteni; acum îl găsiți și pe TikTok și chiar vă invit să-l urmăriți, dacă sunteți curioși și dacă nu sunteți prea nervoși. În schimb, vă sfătuiesc să nu deschideți vreo conservă, dacă nu vreți să vă sară în bucătărie giumbușlucarul Ion Cristoiu”, scrie Guşă.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare