Scandalul din jurul Canalului Bâstroe ia amploare pe zi ce trece, după ce s-a descoperit că partea ucraineană ar fi făcut lucrări de adâncire, fără acordul țării noastre. Deși autoritățile române au susținut că nu știau despre aceste acțiuni, lucrurile nu stau deloc așa, scrie evz.ro.
Ion Cristoiu, prezent la podcastul EvZ Play, România lui Cristache, a explicat cum stau de fapt lucrurile în scandalul din jurul Canalului Bâstroe și care a fost, de fapt, implicarea statului român în toată această poveste.
Cristoiu a spus că totul a început după izbucnirea războiului din Ucraina, când țara s-a văzut pusă în imposibilitatea de a-și exporta cerealele în Occident, având în vedere că ea are un singur port, Odessa, pe care rușii l-au atacat în repetate rânduri.
„După cucerirea de către Rusia a porturilor maritime, Ucraina a cerut UE și stăpânilor de la Washington posibilitatea ca acest canal Bâstroe și o parte din Sulina să devină un canal prin care Ucraina să transporte nave de mare tonaj inclusiv militare pentru că Ucraina are un singur port Odessa și atunci se va face un port la Bâstroe. Pe acest canal la 3,5 nu poți să mergi decât cu vase mici. Pe celelalte canale, la noi, nu poți să mergi decât cu vase mici.
Ca Ucraina să transporte până la Munchen ceva ea trebuie ori să o ia pe canalul acesta sau să-l ducă prin Dardanele sau să-l ducă de la Odessa la Constanța. Atunci au primit acord de la UE să transforme acest canal, care oricum era dăunător pentru Deltei Dunării, într-o cale navigabilă în așa fel încât ei să poată să trimită în Occident nave uriașe de minereuri fără să mai facă acele ocolișuri”, a explicat Ion Cristoiu.
Toate aceste lucruri s-au făcut cu aprobarea autorităților române. Ei nu s-au așteptat să ia amploare și a luat amploare pentru că le-au scăpat PSD-iștii, dacă Grindeanu intra și el în piesă, pentru că acum e și mai violent. E o încercare a PNL de a bălmăji. Se va da narativul să ne sacrificăm pentru Ucraina”, a mai subliniat Ion Cristoiu.