CureVac renunţă la primul său vaccin-candidat anti-COVID-19 şi se va axa pe dezvoltarea unui ser de a doua generaţie

aboratorul german CureVac a anunţat marţi că renunţă la dezvoltarea primului său vaccin-candidat anti-COVID-19 de tip ARN mesager – care iniţial a creat mari speranţe, dar eficacitatea acestuia la testele clinice a fost dezamăgitoare -, pentru a se concentra pe crearea unui nou ser mai promiţător pentru combaterea variantelor coronavirusului, relatează AFP.

Compania ”se va concentra pe dezvoltarea unui vaccin împotriva COVID-19 de a doua generaţie”, asupra căruia lucrează împreună cu compania britanică GSK, şi prin urmare va retrage actualul său vaccin-candidat din procedura de evaluare continuă pe care o desfăşoară Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA).

Aceasta implică şi anularea acordului cu privire la o precomandă de 405 milioane de doze de vaccin pentru Uniunea Europeană, dar laboratorul german precizează că vor continua discuţiile cu Bruxellesul asupra vaccinului de a doua generaţie.

”Lupta mondială împotriva COVID-19 continuă şi suntem determinaţi să ne aducem contribuţia într-o manieră decisivă cu un vaccin sigur şi eficace”, dar ”exigenţele pentru o luptă eficientă împotriva virusului şi variantelor care apar s-au schimbat”, explică directorul CureVac, Franz-Werner Haas.

Laboratorul german a anunţat la începutul lunii iulie rezultatele definitive ale studiului său clinic, care a arătat o eficacitate de numai 48% pentru serul său, procent mult sub cel al celorlalte vaccinuri ARN mesager, produse de Pfizer/BioNTech şi Moderna.

CureVac et GSK doresc să lanseze ”în lunile următoare” studiul clinic asupra vaccinului anti-COVID-19 de a doua generaţie, care ţine mai mult cont de variantele coronavirusului şi ar putea fi omologat în cursul anului viitor.

”Salutăm faptul că CureVac se concentrează pe vaccinul promiţător de a doua generaţie”, denumit CV2CoV, pentru care primele studii arată ”o ameliorare clară” faţă de primul vaccin-candidat CVnCoV, afirmă directorul ştiinţific al GSK, Rino Rappuoli.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare