În ultimii doi ani, Ministerul Educaţiei a iniţiat sau a extins mai multe programe orientate spre integrarea educaţiei pentru un stil de viaţă sănătos în experienţa elevilor români, atât la nivel teoretic, cât şi practic, a declarat luni ministrul Ligia Deca.
Ea a participat, luni, alături de premierul Marcel Ciolacu, miniştrii Sănătăţii şi ai Familiei şi reprezentantul UNICEF România, la evenimentul „Guvernul României pentru Sănătate – viitorul se construieşte astăzi! Sănătatea unei naţiuni pleacă de la sănătatea copiilor noştri”.
„Planurile-cadru şi programele şcolare pentru gimnaziu aduc o nouă perspectivă asupra stilului de viaţă sănătos, atât prin conţinuturi, cât şi prin metodele de predare. Avem disciplina ‘Consiliere şi orientare’, care include ca tematică obligatorie toate elementele care ţin de educaţie pentru sănătate şi mă bucur că domnul ministru Rafila a lucrat, deja, la actualizarea unor conţinuturi. Sunt convinsă că putem face această reformă împreună şi cred că de mare ajutor aici va fi şi extinderea şi consolidarea reţelei de medicină şcolară, pentru că toate familiile aşteaptă, cumva, specialişti să vină să le împărtăşească copiilor elemente de nutriţie, de evitare a dependenţelor, de ce înseamnă educaţie prin sport şi aşa mai departe”, a explicat Ligia Deca.
Ministrul Educaţiei a salutat şi implicarea organizaţiilor neguvernamentale în aceste activităţi.
„Mă alătur domnului prim-ministru în a ruga ca, atunci când întâmpinaţi dificultăţi de desfăşurare a activităţilor în şcoli, să ne notificaţi. Aşa cum ştim, toate activităţile extracurriculare trebuie să beneficieze de un acord parental”, a precizat Deca.
Aceasta a menţionat că în Legea învăţământului preuniversitar tema educaţiei privind sănătatea, precum şi cea a educaţiei pentru alimentaţie sănătoasă sau egalitatea de şanse se vor regăsi în planurile-cadru de învăţământ şi în programele şcolare.
În context, ea a salutat activitatea depusă de UNICEF în ţara noastră, respectiv demersurile susţinute în sprijinul copiilor din România menite să contribuie la creşterea echităţii, dar şi a incluziunii în sistemul de învăţământ.
„Sunteţi un partener real pentru Ministerul Educaţiei (…) în proiecte ambiţioase, de la cel pentru desegregarea şcolară până la proiecte care au vizat integrarea copiilor refugiaţi, proiecte care vizează echitatea în general. Aceste proiecte fac parte dintr-un proiect mai amplu guvernamental de creare de resurse şi politici pentru şcoli sigure şi incluzive şi, aş adăuga eu, având în vedere tema evenimentului, şcoli care să ofere un mediu sănătos”, a declarat Ligia Deca.
Ea a dat exemplu un proiect finanţat de Comisia Europeană cu asistenţa tehnică a UNICEF. „În cadrul acestui proiect-pilot, 10 şcoli din România vor beneficia de formare şi de resurse la standarde europene, având ca scop dezvoltarea unui mediu sigur şi prietenos pentru elevi. Dacă rezultatele vor fi promiţătoare, programul va fi extins la nivel naţional. De asemenea, vor fi elaborate ghiduri fundamentate ştiinţific pentru integrarea dezvoltării socio-emoţionale în predare şi în managementul clasei, promovarea utilizării sănătoase a tehnologiei şi formarea unui climat pozitiv şi sigur în şcoli”, a declarat Deca.
Toate aceste măsuri urmăresc crearea unui cadru educaţional incluziv, care să sprijine elevii nu doar academic, ci şi din punct de vedere emoţional, a completat ea.
Sursa: AGERPRES