DEZVĂLUIRI / Omul de afaceri Adrian Ioan Homan – hărțuit în mediul on-line de un blogger

Omul de afaceri, Adrian Ioan Homan, administrator Technic Tehnostrade și director general al Construcții S.A. Sibiu, face o serie de dezvăluri legate de faptul că este hărțuit în mediul on-line de un blogger.Antreprenorul detaliază cazul blogger-ului Dan Scarlat, care se recomandă jurnalist dar calcă în picioare deontologia profesiei de jurnalist fără nicio remușcare.

Adrian Ioan Homan, administrator al mai multor firme de infrastructură și director general al Construcții S.A. Sibiu, se consideră de ani buni, victima acestui blogger care și-a făcut o meserie din a sta cu ochii nu doar pe activitatea sa profesională ci si pe viața lui privată.

Conform lui Homan, blogger-ul ar avea și o ”acoperire”, un instrument legal prin care culege din Buletinul de Insolvența publicat de Ministerul Justiției, date despre firmele gestionate de oameni de afaceri cu nume sonore.Printre ei și Adrian Ioan Homan, care nu înțelege de ce numele lui a fost inclus în acest club select, alături de politicieni cunoscuți, sportivi și artiști.

Până acum a ignorat toate încercările blogge-rului de a-l provoca. Anul acesta însă, numărul ”articolelor” care îl au ca subiect a crescut brusc. Într-o singura luna, pe blogul său, Dan Scarlat a publicat 3 materiale conținând aceleasi informații denigratoare.

  • De 3 ani și jumătate, ignor. Periodic, această persoană scrie despre mine materiale insultătoare, cu consecințe grave nu doar asupra vieții mele profesionale ci și familiale. Pe blog, el se dă jurnalist cârcotaș, însă nimeni nu a auzit de el ca jurnalist. M-am săturat să tot fiu sunat, să primesc mesaje pe whats app, pe mail cu articolele lui defăimătoare. Stiți cum e lumea, te judecă după ce scriu unii pe pagini personale cărora le dau o formă oficială.”, spune Homan.

Adrian Ioan Homan spune că e nevoie de mai multa responsabilitate in mediul on-line. Acest blogger se folosește de instrumentul justiției pentru a culege informații despre starea firmelor, la care adaugă nenumărate cuvinte incriminatoare, insultătoare, calomnioase și manipulatoare, fără nicio probă sau dovadă.

  • Homan: Niciodata nu mi-a cerut un punct de vedere, asa cum e corect deonologic sa faca.

Am avut cazuri în care s-a cerut insolvența societății pe care o conduc, dar pe care le-am rezolvat. Anul trecut în pandemie, am avut 6 cereri de insolvență, a fost o perioadă grea. Le-am rezolvat pe toate dar despre asta nu a mai scris nimeni. Astfel de articole fac rau mediului de afaceri si asa greu incercat. Prin munca noastra, sustinem cu taxe si impozite bugeul, el ce face? Denigreaza, manipuleaza, aduce prejudicii. Nu stiu daca blogul sau plateste Fiscului vreun cent. Totul e la negru.”, a detaliat omul de afaceri.

Consecințele nu au fost doar financiare, dincolo de schimbarea de atitudine în comportamentul colaboratorilor săi, firmele de la care avea de recuperat datorii l-au eliminat de la masa credală, în urma articolelor defăimătoare publicate de acest blogger, spune Homan.

Homan: ”Acum, sunt nevoit să cheltui timp și bani în plus ca să deschid alte procese, să plătesc avocați si mai nou si psihologi pentru copiii mei. În perioada pandemiei, copiii au învățat on-line, au fost la un click distanță de aceste informații, E suficient dă dea căutare numele meu, ceea ce s-a si întâmplat. Au venit copiii plângînd să mă întrebe ce înseamnă țepar, gangster și dacă eu sunt așa ceva, că așa scrie pe net. În consecință, de câteva săptămâni mergem cu copiii la psiholog.”

Antreprenorul consideră că misiunea unui jurnalist, e sa informeze, nu sa aducă injurii si să calomnieze.

”Solicit autorităților să reglementeze cat mai curând această libertate de exprimare prost înțeleasă din mediul on-line. Există o mare lipsă de responsabilitate pe internet, scriem ce vrem, despre cine vrem, fără să fim obligați să prezentăm dovezi. Este o libertate ce poate avea consecințele necuantificabile.

Pentru că nu vorbim aici doar de pătarea imaginii unui om sau de bani, ci de lucruri mult mai grave, cum ar fi consecințele pe care calomniile și insultele scrise cu atât de multă ușurință pot crea traume emoționale copiilor noștri, care sunt la un click distanță de ura unor astfel de oameni, total iresponsabili”, a conchis Homan în dezvăluirea făcută redacției.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare