DEZVĂLUIRI / Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, ARUNCĂ ÎN AER aeroportul Brașov: Societatea noastră nu a părăsit șantierul, ci am fost practic evacuați în mod abuziv

Acționarul majoritar și directorul general al societății Construcții S.A. Sibiu, Adrian Ioan Homan, dezvăluie planurile ascunse ale președintelui Consiliului Județean Brașov, Adrian Ioan Veștea, legate de construirea Aeroportului Internațional Brașov, primul santier deschis după Revoluția din 89.

Omul de afaceri, Adrian Homan spune că Veștea a cerut rezilierea contractului câștigat de firma sa, exclusiv din motive politice, unicul său scop fiind acela de a preda lucrarea unui alt constructor, apropiat de PNL, partidul care l-a propulsat pe Veștea atât de sus, pe șcena politică.

Ca să scape de actualul antreprenor, care a câștigat executarea a 9 obiective din construirea Aeroportului Brașov-Ghimbav, Adrian Veștea s-a legat de termen, reproșându-i firmei Construcții SA că a depășit calendarul, fără să țină cont că, de mai bine de un an, omenirea e guvernată de restricțiile impuse de pandemie.

„Domnule Veștea, mergeți vă rog și întrebați-vă șefii, este sau nu pandemie? Și daca e, că așa arată achizițiile fără licitație pe care le fac, care ar trebui să fie ritmul economiei, al mersului lucrărilor în construcții ? Aștept un răspuns calificat, logic și pertinent, de campanie suntem sătui.

Toată lumea știe că restricțiile impuse de starea de urgență sau de alertă, de care nu am scăpat nici azi, nu au permis constructorilor să lucreze la capacitate maximă. Mai rău, măsurile de distanțare socială promovate de guvernanți, care s-au aplicat și în domeniul construcțiilor, au prelungit, independent de voința antreprenorului, programul de execuție asumat la semnarea contractului.

„Nu se mai ține cont de principii, de legi, de contracte, de forța majora. Lupta e dura. Adrian Veștea lucrează cu o serie de consilieri care habar nu au ce înseamnă ridicarea unui aeroport. Ca executant trebuia să discut problemele specifice lucrării cu specialiști din partea beneficiarului, care, în realitate, ne-a pus în contact cu niște amatori ocupați cu alte treburi, afirma Adrian Ioan Homan.

Și parcă nu era destul, Adrian Homan spune că la tărăgănarea lucrărilor a contribuit însuși beneficiarul, șeful CJ Brașov Adrian Veștea, blocând lucrările prin întârzierea intenționată cu care specialiștii săi au dat avizele, lăsând clar impreisia că unicul său scop este forțarea rezilierii contractului.

Adrian HomanEu fără avizele lor, nu puteam să merg mai departe. Inclin să cred că ăsta a fost si planul de la bun început, să mă blocheze si apoi să vină să imi reproșeze că nu am respectat termenele. Nu mai vorbim de faptul că, anul trecut, in timpul pandemiei și al distanțării sociale, am fost nevoit să lucrez cu o mînă de muncitori, după un program cu nenumarate restricții pe care le cunoasște toată lumea.

Asta în condițiile în care proiectul tehnic al Aeroportului Brașov, asumat prin contract de către Construcții S.A., nu a fost deloc unul simplu, așa cum insinuează beneficiarul, comparând ridicarea unui aeroport cu construcția unei case.

În realitate, au fost executate 3 proiecte, de către 3 firme diferite, care ulterior au fost corelate pentru a avea o imagine globală. Beneficiarul nu s-a implicat cu nimic, ci din contră, a încurcat intenționat lucrările.

Directorul general al firmei executante spune că a încercat de mai multe ori să deblocheze lucrările. A apelat la mediere, la discuții, la negocieri însă Veștea își dorea cu orice preț un singur lucru, rezilierea, nu construirea Aeroportului. Adrian Homan spune că nu înțelege de ce după ce beneficiarul a aprobat o listă de lucrări suplimentare, ce urmau a fi executate de către firma Construcții SA, CJ Brașov nu a întocmit actul aditional, blocând astfel demararea lucrărilor.

În această situație, nu am putut estima termene, nu am putut planifica execuția lucrărilor și nu am putut urmări graficul de lucrări predate, susține Adrian Homan.

Așa se face că, pe 7 octombrie 2020, spune omul de afaceri, Adrian Ioan Homan, beneficiarul i-a cerut rezilierea unilaterală a contractului câștigat de Construcții SA.

Ni s-a interzis accesul pe șantier și implicit desfășurarea contractului, în condițiile în care termenul de execuție al lucrărilor nu era încă împlinit.

  • Societatea noastră nu a părăsit șantierul, ci am fost practic evacuați în mod abuziv. Apoi, CJ Brașov ne-a notificat pretențiile sale asupra Garanției de Bună Execuție.

Homan susține că diriginții de șantier, reprezentanți ai autorității contractante, nu participau, așa cum cere legea, la verificarea fizică a lucrărilor. În consecință, firma Construcții SA era nevoită să-și trimită reprezentanții la Ploiești și să aștepte, de cele mai multe ori, după orele de program sau în week-end, o eventuală vizită pe șantier a specialiștilor beneficiarului, care să verifice și să aprobe lucrările. Adrian Homan spune că a realizat prea târziu că Aeroportul este mai mult o poveste electorală și că autoritățile brașovene nu au de gând să-l termine vreodată.

  • Nu are turn de control, nu are accese, nu are stație de pompare, radare, nimic. Există doar o hala strălucitoare din metal si sticlă care să justifice prețul plătit lui Bog Art, in rest nimic. În plus, azi, Veștea se laudă pe facebook cu lucrările executate de firma mea. Nu pare consecvent. O dată imi cere rezilierea, altădată îmi aprecieză public lucrările în mediul on-line, să îi convingă pe alegători că treaba merge înainte. Când e cinstit ?

contructii La începutul anului 2019, firma din Sibiu a câștigat proiectarea și construirea a 9 obiecte din proiectul de investitii al Aeroportului International Brașov.

Construcții SA din Sibiu, condusă de omul de afaceri cu dublă cetățenie, Adrian Ioan Homan, este o companie cu capital privat 100% românesc, care are o vechime de 71 de ani pe piața construcțiilor.

Construcții SA, condusă de Homan, nume de origine germană, a avut o bună colaborare cu administrația Iohannis, pe vremea când acesta era primar, firma din Sibiu fiind una dintre companiile care a executat mai multe lucrări importante în orașul administrat de președintele Romaniei. Printre acestea, se numără, restaurarea Casa Artelor, Turnului Sfatului, Pasajul Scarilor, Casa Parohiala Romano-Catolică, amenajare Piața Mare și Piața Huet, ca să numărăm doar câteva lucrări.

Adrian Homan spune că motivul real al eliminării firmei sale de pe santierul Aeroportului Brașov este tocmai că provine din Sibiu, oraș considerat puternic legat de șeful statului, Klaus Iohannis.

Adrian Veștea, deși este legitimat de 27 de ani la PNL, face parte, susține Adrian Homan, din tabara anti-Iohannis, motiv pentru care firma din Sibiu nu e văzută cu ochi buni.

Autoritățile din Brașov se grăbesc acum să lanseze pe 18 mai o nouă licitație, pe care să o câștige probabil, o firmă aproiată domnului Vestea. Lucru ilegal, atâta vreme cât pe rolul instanței este un dosar care judecă soarta contractului câștigat de Construcții SA.

Este inadmisibil să organizezi licitație pe un santier care aparține unui constructor cu care esti în litigiu și care nu l-a predat încă. Ce licitezi ? Nu mai vorbim de faptul că domnul Veștea face publice informații dintr-un dosar aflat în mâna judecătorilor, un alt lucru interzis, să influențezi actul de justiție cu tot felul de afirmații mincinoase. Am fost cât se poate de diplomat și de împăciuitor, scopul meu fiind finalizarea contractului nu tragerea de timp, chiar dacă domnul Veștea nu a plătit încă lucrările, spune Adrian Ioan Homan.

Omul de afaceri spune că este sigur că Veștea nu are de gând să construiască Aeroportul, de aceea a și cerut rezilierea, pentru că nu poate controla firma Construcții SA, are nevoie de supusi ca să  facă afaceri în interes personal, nu să respecte o promisiune de campanie.

Adrian Homan îi cere președintelui CJ Brașov, Adrian Veștea să își ceară scuze public pentru prejudiciile de imagine pe care le-a adus societății Construcții SA, prin declarațiile sale defăimătoare, făcute cu singurul  scop de a-și promova interesele personale.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare