Din această vară, turiștii care merg în Mamaia sau la Constanța ar putea plăti o nouă taxă – „taxa de promovare turistică”

Noua taxă turistică pentru Mamaia și Constanța va reprezenta 1 la sută din valoarea sejurului și va fi dedicată exclusiv promovării turistice. În timp ce Primăria Constanța spune că taxa a fost instituită la cererea patronatelor, reprezentanții acestora sunt nemulțumiți de forma adoptată. O decizie finală urmează să se ia în Consiliul Local, anunță Știrile TVR. 

Taxa de promovare turistică a fost propusă de o parte din patronatele de pe litoral în toamna anului trecut, spun autoritățile locale.

În acest moment, taxa este în vigoare, dar e plătită de agenții economici.

Hotelierii și agenții economici de pe litoral spun că, în forma actuală, în care taxa cade în sarcina lor, le aduce doar deservicii.

Potrivit reprezentanților patronatelor din Mamaia, stațiunea a avut anul trecut cu 30 la sută mai puțini turiști decât de obicei. Nici acum situația nu e prea bună, rezervările fiind mai mici cu 10 procente.

Agenții de turism sunt de părere că o taxă de promovare este necesară, întrucât în acest moment litoralul are un deficit de imagine, mai ales peste hotare.

Atragerea turiștilor străini este importantă pentru dezvoltarea stațiunilor, dar mai ales pentru a menține serviciile la un nivel ridicat, explică agenții de turism. Se estimează că din noua taxă se încaseze câteva sute de mii de euro pe an.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare