Discuții la Chișinău despre construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut

Oficiali români din domeniul transporturilor și omologii lor din Republica Moldova au discutat, la Chișinău, despre demararea negocierii semnării unui memorandum privind extinderea și modernizarea Rețelei transeuropene de transport TEN-T în ambele state, precum și a unor acorduri pentru construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut.

”Zilele acestea sunt prezent, din nou, la Chișinău, unde, în cadrul întâlnirii de lucru a Comisiei mixte România – Republica Moldova pentru coordonarea în domeniul transporturilor și infrastructurii de transport, și în prezența domnului Vladimir Bolea – viceprim-ministrul și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova și a secretarului de stat Nicolai Mîndra, am semnat, împreună cu Mircea Păscăluță, omologul meu secretar de stat la transporturi din Republica Moldova, protocolul privind liberalizarea definitivă a transportului regulat de persoane, eliminând obligativitatea unui partener de operare”, a anunțat, pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Ionel Scrioșteanu.


Potrivit acestuia, în cadrul ședinței, au fost dezbătute o serie de subiecte aflate pe lista comună a priorităților pentru cele două state, cum ar fi rețeaua transeuropeană de transport TEN-T – demararea negocierii semnării unui memorandum pentru extinderea și modernizarea rețelei în ambele state, dar și demararea negocierii acordurilor pentru construirea a patru noi poduri rutiere peste Prut la: Stânca (RO) – Costești (MD), Bumbăta (RO) – Leova (MD), Fălciu (RO) – Leca (MD) și Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD).

Un alt subiect a fost Podul de Flori de la Ungheni, primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni, Golăiești – Zagarancea), un proiect avansat, a cărei dată de începere a lucrărilor a fost stabilită în cadrul ultimei ședințe de la Chișinău, și anume 26 aprilie 2025.

‘Denumirea podului peste Prut de la Ungheni să fie ‘Podul de flori’, în cinstea podului de flori de acum 35 ani (mai 1990)’, a notat secretarul de stat.

Control coordonat la Fălciu, respectiv relansarea transportului feroviar pe podul Fălciu – Cantemir prin redeschiderea liniei feroviare și a Punctului de Trecere a Frontierei în control coordonat, a reprezentat altă temă de discuție între oficialii români și moldoveni.

‘Colaborarea dintre România și Republica Moldova este una foarte bună și productivă cu reprezentanții omologi ai ministerului care se ocupă de transporturi în Republica Moldova și îi asigur pe partenerii noștri de tot sprijinul nostru în vederea îmbunătățirii calității infrastructurii și serviciilor de transport. Mulțumesc echipei de negociere din partea României pentru îndeplinirea acestui obiectiv important privind liberalizarea transportului de călători, condusă de domnul Foghiș George Adrian, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii’, a adăugat Scrioșteanu.

Sursa: AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare