Dominic Fritz: Bugetul pe anul 2021 al Timişoarei este de 1,4 miliarde de lei

Primarul Dominic Fritz a prezentat, joi, proiectul de buget al municipiului Timişoara pe anul 2021, care este de 1,4 miliarde de lei (286 de milioane de euro), din care 56% vor merge spre funcţionare şi 41% spre dezvoltare şi investiţii.

Bugetul este mai mic decât cel de anul trecut, care a fost estimat la 2,2 miliarde de lei, dar pe care Fritz l-a considerat ca fiind nerealist.

‘Bugetul Timişoarei pe anul 2021 este inspirat de energia timişorenilor. (…) Am lucrat la acest buget pe baza unor principii, este orientat spre dezvoltare în următorul deceniu. Deci, cu acest buget, punem de fapt baza unor proiecte pe termen lung, care vor defini modul în care se va dezvolta Timişoara în următorii 10 ani. Acest buget este al oamenilor din cartiere, am gândit foarte multe investiţii. (…) Bugetul 2021 în cifre este într-o valoare totală de 1,4 miliarde de lei, din care 55,9% este bugetul de funcţionare, 787 de milioane de lei, şi 41% este bugetul de dezvoltare, investiţiile, în valoare totală de 620 de milioane de lei’, a afirmat Dominic Fritz.

El a explicat că partea de funcţionare nu reprezintă doar plata salariilor, ci şi medicina şcolară, ordinea publică, poliţia locală, reparaţii drumuri (50 milioane de lei), funcţionare şcoli, salubrizare (buget mai mare decât anul trecut), întreţinere spaţii verzi (35 de milioane de lei).

Vor fi plătite şi facturi restante pe anul trecut, la Colterm (99 milioane de lei şi un credit de peste 30 milioane de lei, angajat de anul trecut), iar pentru Societatea de Transport Public vor fi alocate 74 milioane de lei lei.

Fritz a anunţat că în bugetul pe acest an se opreşte risipa şi au fost scăzute cu 41% fondurile alocate pentru cheltuieli cu plachete, felicitări, calendare, medalii, fanioane şi deplasări, care anul trecut au fost bugetate cu 800.000 de lei.

Bugetul de investiţii şi dezvoltare, pentru care sunt alocate 620 milioane de lei, cuprinde finalizarea unor lucrări începute deja, pornirea unor proiecte strategice dar şi accesarea de fonduri europene.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare