Două mari companii de livrat, anchetate de UE pentru posibile acorduri anticoncurențiale

Comisia Europeană a anunțat marți că a deschis o investigație antitrust oficială pentru a evalua dacă Delivery Hero și Glovo au încălcat normele UE în materie de concurență prin participarea la un cartel în sectorul comenzilor online și livrărilor de mâncare, de produse alimentare și de alte bunuri de consum curent în Spațiul Economic European („SEE”).

Delivery Hero și Glovo sunt două dintre cele mai mari companii de livrare a alimentelor din Europa. Din iulie 2018, Delivery Hero deținea o participație minoritară în Glovo, iar în iulie 2022 a preluat controlul exclusiv al acesteia.

Prin urmare, Comisia este îngrijorată de faptul că este posibil ca, înainte de preluare, Delivery Hero și Glovo să fi alocat piețe geografice și să fi partajat informații sensibile din punct de vedere comercial (de exemplu, privind strategiile comerciale, prețurile, capacitatea, costurile, caracteristicile produselor). De asemenea, Comisia este îngrijorată de faptul că este posibil ca aceste companii să fi convenit să nu-și „fure” reciproc angajații. Aceste practici ar fi putut fi facilitate de cota minoritară deținută de Delivery Hero în Glovo.

Dacă este dovedit, comportamentul acestor companii poate încălca normele UE în materie de concurență care interzic cartelurile și practicile comerciale restrictive [articolul 101 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene („TFUE”) și articolul 53 din Acordul privind SEE]. Comisia va efectua acum cu prioritate investigația sa aprofundată. Deschiderea unei proceduri oficiale de investigare nu echivalează cu o judecată prematură privind rezultatul acesteia.

Vicepreședinta executivă Margrethe Vestager, responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Livrarea alimentelor comandate online este un sector cu o creștere rapidă, în care trebuie să protejăm concurența. Acesta este motivul pentru care analizăm dacă Delivery Hero și Glovo au convenit să împartă piețele și să nu își «fure» reciproc angajații. Dacă se confirmă, un astfel de comportament poate constitui o încălcare a normelor UE în materie de concurență, cu potențiale efecte negative asupra prețurilor și a opțiunilor pentru consumatori, precum și asupra oportunităților pentru lucrători.”

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare