Două rute cultural-turistice se lansează la Târgu Jiu,de Ziua Mondială a Turismului

Două rute cultural-turistice se lansează la Târgu Jiu, marţi, de Ziua Mondială a Turismului, una dintre ele fiind Ruta Culturală Naţională a Destinaţiilor Eden, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Conform sursei citate, tot marţi se lansează Ruta Culturală Naţională „Ruta destinaţiilor turistice din România premiate de Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET) cu trofeul de excelenţă Mărul de Aur, pentru dezvoltarea şi promovarea turismului”.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), o călătorie pe „Ruta Cultural Turistică Naţională a Destinaţiilor Europene de Excelenţă (EDEN)” poate fi descrisă ca o adevărată lecţie de cultură şi presupune un itinerar lung, prin 20 de judeţe din România, respectiv Braşov, Vrancea, Neamţ, Suceava, Buzău, Covasna, Sibiu, Mureş, Harghita, Maramureş, Bistriţa, Alba, Cluj, Bihor, Hunedoara, Arad, Gorj, Vălcea, Constanţa şi Tulcea.

„Ruta Cultural Turistică Naţională a destinaţiilor turistice din România premiate de Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor din Turism (FIJET) cu trofeul de excelenţă „Mărul de Aur” pentru dezvoltarea şi promovarea turismului. Prestigiosul trofeu Mărul de Aur este acordat anual de Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET), care are membri peste 800 de personalităţi de pe toate continentele şi este comparat adesea cu faimosul premiu Oscar din cinematografie, iar obţinerea lui de către Mănăstirile din Bucovina, Rezervaţia Biosferei Delta Dunării, Mărginimea Sibiului, Municipiul Târgu Jiu şi Municipiul Oradea atestă din nou recunoaşterea internaţională a frumuseţii şi unicităţii României, cu plaiurile ei nemuritoare care te invită să le parcurgi”, subliniază MAT.

Odată cu lansarea acestor rute, la Târgu Jiu are loc întâlnirea anuală a Destinaţiilor Eden.

Printre participanţi se numără reprezentanţi ai destinaţiilor premiate Eden din România: Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Valeriu Claudiu Ştefan, preşedintele Consiliului Regional Sud-Est al ANAT, Laura Dragu Popescu, membru al Consiliului Director al ANAT, Ştefan Baciu, preşedintele Clubului Presei de Turism – FIJET Romania, reprezentanţi ai agenţiilor de turism membre ANAT, ai Asociaţiei „Acasă la Brâncuşi”, ai Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, ai Consiliului Judeţean Gorj, precum şi ai altor instituţii şi entităţi care au legătură cu lumea turismului.

Conform ANAT, motto-ul manifestării este „Împreună descoperim şi promovăm România cu dragoste!” iar printre teme se numără descoperirea „României puţin cunoscute”.

Potrivit MAT, în perioada 2008-2019 în România au fost desemnate 39 destinaţii EDEN pentru cele 9 teme ale concursului: turismul şi patrimoniul local intangibil, turismul şi ariile protejate, turismul acvatic, turismul rural, turismul şi regenerarea siturilor fizice, turismul accesibil, turismul şi gastronomia locală, turismul cultural tangibil, turismul de sănătate şi relaxare.

Proiectul EDEN a fost lansat de Comisia Europeană în anul 2006, urmărind creşterea vizibilităţii destinaţiilor non-tradiţionale, creşterea conştientizării asupra diversităţii şi calităţii ofertei turistice europene, reducerea sezonalităţii, susţinerea turismului durabil, crearea de reţele între destinaţii.

„Turiştii avizaţi, bine informaţi, caută în general destinaţii consacrate, certificate, confirmate că merită să mergi acolo, că acea alegere nu reprezintă pierdere de timp şi de bani. Există o preocupare permanentă ca elemente de durabilitate şi autentic, de originalitate, să fie scoase şi puse în atenţia publicului”, se menţionează în comunicatul ANAT.

Printre reperele urmărite de organizatorii de călătorii se numără Certificare UNESCO, elemente de patrimoniu european, destinaţii premiate cu Mărul de Aur, destinaţii premiate Eden etc.

Recent au apărut şi Rutele Culturale Turistice, de a căror avizare se ocupă Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.

Sursa: AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare