Elevii claselor I-XII din România utilizează tehnologia suficient de bine încât să o facă pe cont propriu, fără să fie ghidaţi

Doar un sfert dintre elevii de şcoală primară, gimnazială şi liceu au un nivel funcţional al competenţelor digitale, în sensul că pot lucra „competent cu informaţie şi conţinut digital, pot să comunice formal şi informal în mediul online şi să se adapteze la audienţă, înţeleg multiplele oportunităţi pe care internetul le oferă, pot crea şi edita forme diferite de conţinut la un nivel avansat, cunosc şi reguli specifice şi inovatoare legate de protecţia aparatelor şi a informaţiilor personale”, arată un studiu realizat de platforma ed-tech de măsurare a performanţei educaţionale Brio, platformă avizată de Ministerul Educaţiei.

În clasele I-IV se regăsesc cei mai mulţi elevi consideraţi „nefuncţionali” din punctul de vedere al competenţelor digitale, studiul relevând că aceste competenţe cresc „în mod semnificativ” odată cu vârsta elevilor.

Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanţei educaţionale avizată de Ministerul Educaţiei, alături de UiPath Foundation şi cu spirjinul BCR, a anunţat rezultatele primului raport privind nivelul de literaţie digitală a elevilor de clasele I-XII din România, prin aceasta înţelegând ansamblul de competenţe care permit unei persoane să acceseze şi să utilizeze informaţia digitală în scopurile în care îi sunt necesare, realizând toate procesele de lucru cu informaţia într-un mod securizat, corect, optim şi productiv şi nu simpla capacitate de a utiliza un calculator, laptop sau un aparat similar,

Raportul  analizează datele obţinute după primele 7 luni de funcţionare a testului de literaţie digitală în România.
„Scorul mediu al literaţiei digitale obţinut pentru întregul eşantion este de 65.93 puncte – un rezultat care reflectă un nivel mediu minim funcţional al competenţelor digitale. Acest lucru înseamnă că, în medie, elevii claselor I-XII cu vârsta cuprinsă între 6 şi 18 ani din România utilizează tehnologia suficient de bine încât să o facă pe cont propriu, fără să fie ghidaţi, în cazul unor sarcini bine definite (adică atunci când ştiu exact care trebuie să fie rezultatul, cum ar fi trimiterea unui e-mail sau aflarea unei informaţii specifice). Media scorului este calculată în raport cu rezultatele fetelor (64.57 puncte) şi ale băieţilor (67.29). Diferenţa de 2.72 puncte marchează avansul pe care îl au în medie băieţii în ceea ce priveşte competenţele de literaţie digitală, de aproximativ 4-5%. Doar un sfert dintre elevii claselor I-XII se încadrează la nivelul funcţional al literaţiei digitale, ceea ce înseamnă că ei pot să lucreze competent cu informaţie şi conţinut digital, pot să comunice formal şi informal în mediul online şi să se adapteze la audienţă, înţeleg multiplele oportunităţi pe care internetul le oferă, pot crea şi edita forme diferite de conţinut la un nivel avansat, cunosc şi reguli specifice şi inovatoare legate de protecţia aparatelor şi a informaţiilor personale. 18% dintre elevi se încadrează la nivelul nefuncţional al literaţiei digitale. Aceştia pot utiliza tehnologia doar ghidaţi de alte persoane pentru a putea îndeplini, la nivel rudimentar, sarcini simple şi clar explicate, fiindu-le dificil să folosească internetul şi alte mijloace digitale ca să participe în societate”, sunt concluziile studiului.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare