Meta ia în considerare posibilitatea de a oferi europenilor abonamente plătite pentru a utiliza Instagram şi Facebook fără publicitate şi a respecta astfel legislaţia europeană privind datele personale şi publicitatea direcţionată, potrivit unei surse apropiate, scrie AFP, potrivit news.ro.
Abonaţii ar putea plăti în jur de 10 euro pe lună pentru contul lor de Instagram sau Facebook de pe computer şi 13 euro pentru aplicaţiile mobile de pe smartphone-uri. Fiecare cont suplimentar ar adăuga aproximativ 6 euro la factura lunară.
Utilizatorii care nu sunt de acord ca grupul american să le colecteze datele cu caracter personal în scopuri de direcţionare a publicităţii ar păstra accesul la platforme, contra cost.
Meta şi Google şi-au construit imperiul – şi, în mare măsură, structura economică a internetului – pe acest model: direcţionarea către miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată şi bine pusă la punct, datorită datelor personale pe care le colectează.
Însă Uniunea Europeană (UE) luptă de mai mulţi ani împotriva urmăririi utilizatorilor de internet fără consimţământul acestora, mai întâi prin Regulamentul european privind protecţia datelor (EDPR) din 2016, apoi prin Regulamentul privind pieţele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în această vară, potrivit sursei citate.
Platformele digitale în cauză au termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma acestor noi obligaţii.