Facultatea de Jurnalism din cadrul Universităţii Bucureşti are o nouă identitate vizuală

Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (FJSC) din cadrul Universităţii din Bucureşti şi-a lansat joi noua identitate vizuală, realizată în colaborare cu grupul de comunicare WOPA.

Conform FJSC, este vorba despre o premieră la nivel de rebranding instituţional modern, această facultate fiind prima instituţie de învăţământ superior public din România care îşi relansează imaginea, în linie cu aşteptările şi comportamentului noilor generaţii de studenţi şi profesori.

Noul logo beneficiază de un design contemporan care ilustrează aspectele definitorii pentru instituţia de învăţământ – creativitate, claritate şi transparenţa comunicării.

Noul website al FJSC, care poate fi accesat la adresa www.fjsc.unibuc.ro, este gândit ca o platformă de interactivitate cu utilizatorii, după modele actuale ale celor mai importante instituţii de învăţământ internaţionale. Abordarea noului site a fost regândită pornind de la structură, pentru a facilita navigabilitatea şi experienţa utilizatorilor, iar scopul a fost de a implementa o cantitate considerabilă de informaţii care să poată fi accesată extrem de uşor, a explicat FJSC.

‘Ceea ce facem noi aici este un fel de fereastră despre cum ar trebui să fie jurnalismul de mâine, despre cum ar trebui să fie ştiinţele comunicării şi relaţia dintre industrie, dintre mediul de afaceri, mediul privat şi şcoli, în general, din România şi în special cele care formează, inclusiv în acest domeniu, şi anume industriile comunicării şi jurnalism. Este cum ar trebui să fie. Noi încercăm să oferim un fel de fereastră, prin laboratoarele noastre, prin cursurile noastre, prin ceea ce formăm aici, despre cum ar trebui să fie. Sigur că lucrurile în realitate arată un pic diferit de cum ar trebui să fie, dar asta este viziunea noastră despre cum ar trebui să fie jurnalismul, cum ar trebui să fie comunicarea într-o societate democratică, într-o societate de mâine a unei lumi, sperăm noi, libere’, a afirmat decanul FJSC, Antonio Momoc.

Ionuţ Datcu, CEO Wopa Communication, a precizat că rebranding-ul FJSC a fost o provocare pentru echipa de creaţie, care a realizat o viziune ‘simplă’, dar ‘de impact’.

‘Şi-au propus să dezvolte o identitate care să fie extrem de cursivă, extrem de fluidă, modernă şi care să transmită, în primul rând, valorile facultăţii şi valorile studenţilor, profesorilor şi absolvenţilor. (…) Am căutat acele valori care sunt comune şi pe care oamenii le percep în raport cu profesioniştii industriei. Vorbim despre claritatea comunicării, vorbim despre transparenţă şi vorbim despre creativitate. Astfel a reieşit un logo extrem de fluid, un logo cursiv’, a explicat Datcu.

Directorul general al AGERPRES, Claudia Nicolae, a arătat, la rândul său, că dezvoltarea tehnologică este o provocare pentru jurnalişti.

‘Când am început toţi cei de aici, am început cu fax-ul, cu pixul şi cu hârtia, cu departamentul de culegere din fiecare redacţie, care aduna fiecare cuvânt al nostru. Nu ne-a fost greu să ne adaptăm, să trecem la calculator şi la toate device-urile care sunt acum folosite. Acesta este viitorul, iar dacă ne iubim cu adevărat meseria toată această evoluţie va fi firească şi extrem de uşoară’, a menţionat Claudia Nicolae.

Ea a adăugat că jurnalismul este ‘un virus extrem de plăcut’. ‘Noi, jurnaliştii, trăim din adrenalină, trăim din ştirea pe care noi o producem. Şi, ca sfat pe care eu l-am urmat toată cariera mea, să nu vă fie niciodată ruşine să vă puneţi semnătura pe materialul pe care voi l-aţi muncit, l-aţi redactat, l-aţi documentat şi cu care trebuie să fiţi mândri mai departe’, a completat directorul general al AGERPRES.

Prezenţi la eveniment, jurnaliştii ProTV Lavinia Petrea şi Cosmin Stan le-au transmis studenţilor că au de partea lor noile tehnologii, evidenţiind că jurnalismul înseamnă informaţie şi emoţie, iar factorul uman nu va putea fi înlocuit niciodată.

‘Vreau să nu vă fie frică de digitalizare. Toată lumea s-a speriat: a venit digitalizarea peste noi, o să dispară toate locurile de muncă, o să murim, o să ne ia locul roboţii şi aşa mai departe. Jurnalismul nu va dispărea, jurnalismul de calitate mai ales. (…) Jurnalismul de calitate nu înseamnă doar informaţie pe care o poate agrega inteligenţa artificială. Au apărut deja articole scrise de roboţi. Nu vă fie teamă! Jurnalismul înseamnă informaţie şi emoţie, iar factorul uman nu va putea fi înlocuit niciodată. (…) Emoţia este factorul acela uman pe care trebuie să-l aveţi, pe care trebuie să-l folosiţi ca să stabiliţi o conexiune cu publicul vostru şi în felul acesta jurnalismul adevărat nu va muri, ci dimpotrivă va fi mai bun, pentru că ăsta va fi avantajul vostru, pentru că veţi putea folosi de tehnologiile noi, de digitalizare, pentru a deveni mai buni’, a afirmat Cosmin Stan.

‘Să nu uitaţi niciodată de responsabilitatea cuvintelor pe care le veţi scrie sau le veţi rosti, să vă asumaţi ceea ce spuneţi şi să aveţi mereu curaj. Curajul este o parte importantă în această meserie’, a completat Lavinia Petrea, subliniind că jurnalismul este ‘o unealtă împotriva corupţiei’.

Managerul Bucureşti FM, Flavia Voinea, a menţionat importanţa practicii pentru studenţi, precizând că aceştia sunt bine veniţi în cadrul postului dacă doresc. ‘Ştiu din proprie experienţă ce înseamnă să exersezi ceea ce înveţi la curs. Învăţatul la curs este foarte important şi, totodată, insuficient. Dacă nu veniţi să puneţi în practică ceea ce faceţi aici, nu veţi înţelege ce înseamnă să fii jurnalist’, a spus Voinea.

La eveniment au fost mai prezenţi jurnaliştii Lucian Mândruţă, Ligia Munteanu şi Tudor Muşat.

FJSC a Universităţii din Bucureşti este prima facultate de jurnalism înfiinţată după 1989, prin Hotărârea de Guvern nr. 55/1990 şi formează încă de la înfiinţare studenţi în trei specializări la nivel licenţă: Jurnalism, Publicitate, Comunicare şi Relaţii Publice.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare