Filmul ‘Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii’ de Radu Jude, în competiţia oficială a Festivalului de la Locarno

Cel mai nou film scris şi regizat de Radu Jude, ‘Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii’ (‘Do Not Expect Too Much from the End of the World’), a fost inclus în competiţia oficială a celei de-a 76-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Locarno, potrivit unui comunicat transmis miercuri AGERPRES.

‘Rivette scrie undeva: ‘Cinemaul este, în mod fundamental, o artă descriptivă şi didactică: cele două sunt legate. Doar un hazard al istoriei a făcut ca naraţiunea să-i devină aparent consubstanţială. Vocaţia lui veritabilă este eseul: adică punerea în ordine descriptivă a realităţii, revelarea relaţiilor, legăturilor şi concordanţelor diverselor fenomene’. Este ceea ce am încercat, cu modestele mele puteri, să fac în acest film: să pun în legătură diverse naraţiuni (despre exploatare, despre oboseală, despre moarte, despre imagini), diverse genuri (road-movie, comedie, film de montaj, film documentar), diverse tipuri de umor (de la cel de autobază la cel rafinat) şi diverse strategii estetice, pe care sper că publicul le va descoperi cu deliciu’, a declarat Radu Jude despre filmul ‘Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii’, al cărui titlu citează un aforism de Stanislaw Jerzy Lec.

Ilinca Manolache, Ovidiu Pîrşan, Dorina Lazăr şi Laszlo Miske joacă în rolurile principale, alături de actriţa germană Nina Hoss. Din distribuţie mai fac parte actorii Katia Pascariu, Şerban Pavlu, Nicodim Ungureanu, Ioana Iacob, Claudia Ieremia, Zita Moldovan, Rodica Negrea, Adina Cristescu şi Sofia Nicolaescu. Într-o apariţie specială – cineastul Uwe Boll.

‘Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii’ este o producţie 4 Proof Film în coproducţie cu Paul Thiltges Distributions, Les Films d’Ici, Kinorama şi Micro Film, în asociere cu Bord Cadre Films şi Sovereign Films, realizată cu sprijinul Centrul Naţional al Cinematografiei, Film Fund.

În România, filmul va intra pe marile ecrane din 27 octombrie.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare