În 2030, dacă nu chiar toate, cele mai multe dintre modelele Cadillac vor fi automobile electrice.
- Planurile, destul de ambițioase, au fost publicate prin bunăvoința președintelui Cadillac, Steve Carlisle, care, de asemenea, a subliniat creșterea vânzărilor pe piața Chinei, anul trecut, cu peste 10%.
Potrivit lui Carlisle, 2020 va fi primul an în care Cadillac va înregistra o creștere a vânzărilor sale în SUA, după 2013. Agenția Reuters a anunțat că GM (compania-mamă a Cadillac) intenționează să demareze producția de modele mari SUV sub marca Cadillac, în 2023, ca parte a investiției de 3 miliarde dolari pe care GM o face la uzinele din Detroit-Hamtramck.
Noul SUV electric al Cadillac va fi similar modelului Escalade și președintele Carlisle a lăsat ușa deschisă pentru continuarea vânzării de către GM a modelelor bazate pe motoare cu combustie internă, atâta vreme cât există cerere pentru acestea.
Cel mai mare producător nord-american de autoturisme va întâmpina aceleași probleme familiare celorlalți producători de autovehicule electrice prezenți pe piața SUA, între care inclusiv cerința privind o distanță de 300-400 de mile parcurse cu o singură încărcare a bateriilor și un timp scurt de încărcare a acestora.
GM planifică să mai împrospăteze încă o dată actualele modele de pe piață, înainte de a se concentra pe producția de automobile electrice. În plus, va renunța la tradiționalele combinații de numere și litere pentru desemnarea modelelor sale, urmând a acorda automobilelor electrice nume proprii.
Sursa: ThomasInsight cu sprijinul consilierilor economici din rețeaua externă a MEEMA