George Simion, preşedinte AUR: Europarlamentarul Jacek Saryusz-Wolski trage semnalul de alarmă cu privire la perspectiva neagră a creării Statelor Unite ale Europei

George Simion, preşedinte AUR afirmă că Europarlamentarul Jacek Saryusz-Wolski, negociatorul aderării Poloniei la Uniunea Europeană, trage semnalul de alarmă cu privire la perspectiva neagră a creării Statelor Unite ale Europei.

”Vreau să prezint astăzi publicului, fie că sunt simpatizanţi AUR sau nu, pentru prima oară, raportul europarlamentarului polonez Jacek Saryusz-Wolski, negociatorul aderării Poloniei la Uniunea Europeană despre reformarea tratatelor UE.

Jacek Saryusz-Wolski, unul dintre cei mai cunoscuţi europarlamentari polonezi, trage multiple semnale de alarmă din timpul, şi nu numai, negocierile purtate la Bruxelles pentru reformarea tratatelor UE, care se va face într-un mod nedemocratic. Vă daţi seama ? Nedemocratic exact în locul în care s-ar crede şi se vrea să fie polul democraţiei europene.

Am purtat astăzi discuţii constructive cu Jacek Saryusz-Wolski, dar şi cu alţi europarlamentari polonezi, în urma cărora, dacă mai era nevoie, am văzut perspectiva neagră a creării Statelor Unite ale Europei.

Vă prezint, în rândurile ce urmează, o notă despre raportul de modificare a tratatului UE, întocmită de Jacek Saryusz-Wolski.

„De la jumătatea lui 2022 până în iulie 2023, am participat în calitate de coordonator al ECR în Comisia pentru afaceri constituţionale (AFCO) la negocierea propunerilor Parlamentului European de modificare a tratatelor.

Pe parcursul negocierilor, în nenumărate rânduri, mi-am exprimat obiecţii cu privire la modificările propuse care au fost prezentate de reprezentanţii celorlalte grupuri. Cu toate acestea, obiecţiile mele nu au fost luate în considerare şi propunerile grupului nostru au fost ignorate.

În cele din urmă, m-am retras din grupul de negociatori în timpul ultimei întâlniri a echipei din 18 iulie 2023. Ulterior, mi-am reiterat declaraţia în scris pe 22 august 2023.

Proiectul de raport, aşa cum a fost prezentat, este complet inacceptabil pentru mine şi pentru Grupul ECR. Nu susţinem nici raportul şi nici măcar ideea generală de organizare a Convenţiei pentru schimbarea tratatelor.

Conform planurilor actuale, votul asupra proiectului de raport în cadrul comisiei AFCO este programat pentru 25 octombrie 2023, iar votul în plen este de aşteptat să aibă loc în noiembrie 2023.

Încă de la început, eu şi Grupul ECR, am fost sceptici cu privire la procedura grăbită cu privire la modificările aduse Tratatului. Am crezut şi continuăm să credem că prevederile actuale ale Tratatului ar trebui utilizate la maximum. Cu toate acestea, într-un spirit de compromis şi de cooperare loială, am decis să ne angajăm cu bună-credinţă în munca comună privind modificarea tratatului. Cu toate acestea, în procesul de elaborare a raportului, două aspecte au ieşit în prim-plan: neglijenţele procedurale, care au facilitat depunerea de propuneri radicale şi centraliste.

Încă de la început, munca la raport s-a desfăşurat într-o manieră netransparentă şi incorectă. Deşi consensul a fost stabilit că principală procedură de luare a deciziilor, aceasta a fost rapid schimbată în „consens minus unu” pentru a exclude ECR. În ciuda gravităţii subiectelor referitoare la modificările constituţionale ale UE, nu a existat o discuţie suficient de aprofundată şi o analiză cuprinzătoare cu privire la toate subiectele. Schimbările de natură pur politică şi ideologică au fost impuse. Propunerile temeinic fundamentate şi concrete, pe care le-am înaintat în numele ECR, menite să îmbunătăţească şi să consolideze funcţionarea principiilor de bază ale Tratatului de subsidiaritate şi proporţionalitate în Uniune, au fost respinse definitiv.

În cele din urmă, propunerile negociate implică trei categorii de modificări dăunătoare:

– În primul rând, există ipoteze care reflectă o schimbare complet nechibzuită şi disproporţionată a procesului decizional către o structură extrem de centralizată care scapă de controlul democratic şi înlătură luarea deciziilor în unanimitate în aproape toate domeniile Tratatului. Raportul presupune înlocuirea sistemului de vot în unanimitate (care garantează menţinerea dreptului de veto de către statele membre) cu votul cu majoritate calificată (în unele situaţii, unanimitatea ar fi înlocuită cu o nouă majoritate dublă şi, în cazuri excepţionale, aşa-numita majoritate calificată sporită s-ar aplica).

Schimbarea propusă se referă la aproximativ 65 de domenii de vot. De exemplu, VMC s-ar aplica unor decizii precum cele privind definirea şi implementarea politicii externe şi de securitate comune (art. 24(1) TUE), noile drepturi pentru cetăţenii UE (art. 25 TFUE), adoptarea de măsuri restrictive (art. 215 TFUE) şi creşterea numărului de Avocaţi Generali (art. 252 TFUE). Noua majoritate dublă (definită ca majoritate a membrilor Consiliului reprezentând cel puţin 50% din populaţie) s-ar aplica unor decizii precum cele privind armonizarea legislaţiei privind impozitarea directă şi indirectă (Art. 113 TFUE), cadrul financiar multianual (Art. .312 TFUE), adoptarea de dispoziţii privind paşapoartele, cărţile de identitate, permisele de şedere (Art. 77 (3) TFUE), cooperare operaţională a forţelor de poliţie (Art. 87 alineatul (3) TFUE) şi dreptul familiei cu implicaţii transfrontaliere (Art. 81 (3) TFUE).

– În al doilea rând, există propuneri care vizează o slăbire suplimentară a statelor membre prin crearea a două noi competenţe exclusive ale UE (Art. 3 TFUE) şi extinderea semnificativă a competenţelor partajate care ar acoperi 8 noi domenii de politică (Art. 4 TFUE). Raportul propune stabilirea competenţei exclusive a Uniunii pentru mediu şi biodiversitate, precum şi negocieri privind schimbările climatice. Mai mult, acest document presupune stabilirea de noi competenţe partajate care includ: silvicultură; chestiuni de sănătate publică, în particular protecţia şi îmbunătăţirea sănătăţii umane, în special ameninţările transfrontaliere pentru sănătate; infrastructura de transport transfrontalier; politica frontierelor externe; afaceri externe, securitate externă şi apărare; protecţie civilă; industrie; şi educaţie, în special atunci când se referă la chestiuni transnaţionale, cum ar fi recunoaşterea reciprocă a diplomelor, notelor, competenţelor şi calificărilor.

– În al treilea rând, au fost propuse o serie de modificări de natură pur politică şi ideologică, care nu ar fi trebuit niciodată incluse într-un text cu caracter statutar constituţional. Doar pentru a exemplifica acest punct, raportul propune înlocuirea „egalităţii bărbaţilor şi femeilor” cu „egalitatea de gen” în Tratate.”

Departamentul de comunicare al Alianţei pentru Unirea Românilor

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare