Grupul Renault se reorganizează: Dacia și Lada au fuzionat într-o singură unitate de afaceri

lada dacia

Reorganizarea pe mărci a grupului Renault, detaliată în cadrul planului strategic prezentat joi, 14 ianuarie, a marcat fuziunea mărcilor românești și rusești, Dacia și Lada, într-o singură unitate de afaceri.

O fuziune care are ca scop îmbunătățirea sinergiilor și, prin urmare, ar trebui să participe la vânătoarea de costuri inițiată de Renault.

„Cele două mărci vor avea propria lor strategie, dar vor beneficia de o guvernanță mai dedicată, mai recentrată, mai bine coordonată. Vor fi mai bine integrate în grupul Renault pentru a profita de posibilele sinergii”, a declarat Denis Le Vot Director general Dacia și Lada, în cadrul prezentării online a foii de parcurs „Renaulution”.

  • Modelele Dacia și Lada se vor baza astfel pe platforma Alliance CMF-B. O alegere care ar trebui să permită mutarea de pe 4 pe o singură platformă și de la 18 la 11 carcase.

„Vom avea un carry-over de 85% între modele și vom îmbunătăți calitatea produselor din punct de vedere tehnic, deoarece această platformă este complet nouă”, a explicat Denis le Vot.

Suficient pentru a „menține modelul economic unic de acest gen” de mărci, bazat pe „o abordare design to cost […] care profită de soluțiile amortizate tehnologic în cadrul grupului, de costurile forței de muncă care reprezintă mai puținde „un sfert din ceea ce vedem în Europa de Vest și de o rată de integrare locală extrem de ridicată”, potrivit directorului lor general. Vehiculele Dacia și Lada sunt de fapt produse în țări cu costuri de muncă reduse, în Rusia, România și Maroc. Fabricile de acolo funcționează adesea la peste 90% din capacitatea lor și au rate de integrare uimitoare.

Uzina din Pitești, la nord de București, în România, a înregistrat o rată de până la 90% în 2018, în funcție de model și motor… Departe de fabricile franceze.În același timp, totuși, grupul Renault ia în considerare mișcarea Dacia cu prezentarea unui prim vehicul poziționat pe segmentul C, numit Bigster. O alegere în conformitate cu obiectivele directorului general Luca de Meo, care dorește să mute producătorul francez pe segmente mai profitabile decât B, pe care grupul și-a făcut o specialitate.

„Cu segmentul C, Dacia va fi în măsură să-și crească prețul mediu cu aproximativ 30% datorită noului său portofoliu”, a confirmat Denis Le Vot.

În plus față de Bigster, alte două modele vor fi lansate până în 2025 de către Dacia, pe lângă Spring-ul complet electric și noile versiuni ale must-have-urilor Sandero și Logan.Pe partea Lada, Niva 4×4 va inaugura platforma CMF-B, cu două variante.

În ciuda abordării prudente a grupului în ceea ce privește internalizarea, „aceste produse au un spațiu dincolo de piața rusă”, a avertizat Denis Le Vot, care vrea să facă din Lada și Dacia „mărci internaționale cu drepturi depline” și „să meargă dincolo de perimetrele lor actuale în ceea ce privește piețele și segmentele „.

Între acestea, Dacia și Lada au reprezentat aproape 905.000 vânzări în 2020 -aproape 521.000 de unități pentru prima și 384.000 pentru a doua -din cele 2,9 milioane de modele vândute la nivel mondial la nivel de grup. Un succes pentru proiectul condus de fostul manager Renault, Louis Schweitzer, care înregistrase preluarea Dacia în 1999, în același timp cu crearea Alianței.

Sursa: L’Usine Nouvelle