În perioada 13 – 20 aprilie, BEC a admis 153 de plângeri privind campania electorală în online

În perioada 13.04-20.04.2025, BEC a emis un număr de 153 decizii de admitere a plângerilor privind campania electorală în mediul online și un număr de 201 decizii de respingere.

Prin deciziile de admitere au fost înlăturate :

  1. 376 materiale publicitare politice cu conținut ilegal, postate pe conturi a căror autenticitate nu poate fi verificată, conturile nefiind asumate de către persoane fizice ori juridice;
  2. 141 materiale publicitare politice cu conținut ilegal postate de către actori politici -formațiuni politice ori persoane care dețin funcții elective ori alte funcții publice- fie pentru nerespectarea dispozițiilor legale care reglementează semnalarea prin etichetare a materialelor de publicitate politică, fie pentru alte încălcări ale legislației în materia campaniei electorale;
  3. 17 materiale publicitare politice cu conținut ilegal postate de către persoane fizice  care nu dețin funcții elective ori alte funcții publice- dar care sunt actori politici, cu potențial de influențare a electoratului-  fie pentru nerespectarea dispozițiilor legale care reglementează semnalarea prin etichetare a materialelor de publicitate politică, fie pentru alte încălcări ale legislației în materia campaniei electorale;

Un număr de 19 decizii -3 % din numărul total- adoptate de către BEC de la demararea campaniei electorale la data de 4 aprilie 2025, fie de admitere a plângerilor, fie de respingere, au fost contestate în instanță de către persoanele fizice ori juridice interesate, până în prezent fiind menținute 16 decizii, în alte 3 cazuri litigiile fiind în curs de soluționare.

”Precizăm că, în exercitarea atribuției de a emite ordine de înlăturare de pe platformele online foarte mari, a materialelor de publicitate politică cu conținut ilegal, BEC acționează doar la plângerea persoanelor interesate, neavând competența de a se sesiza din oficiu.

De asemenea, BEC reiterează că, atât comunicările care se circumscriu în limitele activității jurnalistice de informare a publicului, cât și opiniile publice exprimate în nume personal, în mediul online, de către persoane fizice care nu sunt actori politici, nu constituie materiale de publicitate politică și că, în nici un caz, nu a dispus înlăturarea unor astfel de comunicări ori opinii de pe platformele online foarte mari”, anunță BEC.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare