Indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, adoptați de Guvern

Ministrul transporturilor Sorin Grindeanu anunță că au fost aprobați miercuri în Guvern indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, cu o lungime de 166,216 km.

Proiectul este finanțat din PNRR, cu termen limită de realizare anul 2026, și are ca obiective:

Realizarea a 18 km de linie dublă nouă

Sistematizarea stațiilor

Înlocuirea/repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelor

Desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate

Realizarea de construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în stațiile Ciucea și Oradea

Realizarea de clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea

Reabilitarea și modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. și asigurarea facilităților călătorilor (inclusiv a persoanelor cu mobilitate redusă) și personalului CFR

Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.

Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute.

lotul 1: Cluj – Aghireș  – 1,50 miliarde de lei, fără TVA

lotul 2: Aghireș – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA

lotul 3: Poieni – Aleșd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA

lotul 4: Aleșd – Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA

Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.

Acest proiect va aduce o serie de beneficii atât la nivel național cât și local:

Noi locuri de muncă, pe perioada implementării proiectului

Economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii

Economii la cheltuielile de operare a infrastructurii și a trenurilor

Economie de timp pentru călători

Economie de timp pentru transportul de marfă

Câștiguri în eficiență

Scăderea nivelului emisiilor de CO2

Creșterea gradului de siguranță și scăderea numărului accidentelor

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare