Investițiile în mass–media au totalizat 13,97 miliarde de lire turcești (1,99 miliarde de dolari), iar cele în publicitate au fost de 3,49 miliarde de lire turcești (497 milioane de dolari), se arată în raportul Deloitte Turkey.
Anul trecut, sectoarele comerțului cu amănuntul, sănătate și curățenie au înregistrat cele mai mari creșteri ale investițiilor în mass–media și publicitate.
În timp ce publicitatea în mass–media digitală și televiziune au crescut cu 39% și, respectiv, 23%, alte categorii au înregistrat scăderi -radio (10%), outdoor (15%), presă (28%). Investițiile globale au crescut în 2020 cu 24% față de anul anterior.
Mediul digital a preluat cea mai mare parte a investițiilor -54%, urmat de televiziune (36%), outdoor (5%), presă (3%), radio (2%) și cinema (0,2%).
Din perspectiva dimensiunii investițiilor în mass-media, Turcia este cea de-a 31-a piață mondială ca mărime, cu o cotă de 0,33% din volumul total. Raportul mai arată că investițiile în mass-media și publicitate la nivel mondial au crescut cu 5,6% în 2020, comparativ cu anul precedent, ajungând la 605 miliarde de dolari. Ponderea presei digitale în investițiile globale a fost de 52% în 2020, față de 40% în 2017.
Sursa: Anadolu Agency