Locuitorii Sectorului 6 îşi pot descărca singuri certificatul fiscal

Cetăţenii Sectorului 6 îşi pot descărca singuri certificatele de atestare fiscală necesare pentru orice bun vândut şi nu mai sunt obligaţi să se prezinte la ghişeu, Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale fiind prima instituţie din ţară care a fost conectată la Sistemul Naţional de Interoperabilitate (SNI), care fost lansat miercuri de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR).

Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 6, transmis, joi, AGERPRES, platforma SNI va genera automat, la cerere, documentul. SNI poate fi accesat la adresa https://cetatean.gov.ro.

‘Interoperabilitatea este baza infrastructurii digitale a României şi temelia administraţiei publice de nivel european. Am lansat pentru cetăţeni primul flux de interoperabilitate din România, primul pod pe care ADR l-a construit pentru interconectarea sistemelor informatice insulare ale sectorului public. Prin acest prim flux, am interconectat bazele de date ale Direcţiei Generale de Impozite şi Taxe Locale a Sectorului 6 din Bucureşti şi ale Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România. În continuare, obiectivul nostru este de a aduce toate bazele de date la un loc’, a precizat preşedintele ADR, Octavian Oprea.

Anul trecut, 12 milioane de certificate de atestare fiscală au fost solicitate în toată ţara.

Sistemul Naţional de Interoperabilitate este prima platformă online realizată integral de către experţii IT ai Autorităţii pentru Digitalizarea României, cu sprijinul a două companii.

Scopul SNI este de a interconecta sistemele informatice guvernamentale şi datele asociate acestor sisteme, într-un mod în care datele pot fi partajate între părţi, indiferent de tehnologia folosită în construcţia sistemelor şi indiferent de tipul bazelor de date folosite.

Ghidul de utilizare a platformei SNI este disponibil în format PDF la https://bit.ly/GhidUtilizareCetateanSN.

Sursa: PRESSONLINE