Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud ar putea fi dat în folosință la sfârșitul lunii aprilie

Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud ar putea fi dat în folosință la sfârșitul lunii aprilie, în prezent acesta ajungând la un stadiu de execuție fizic în șantier de peste 92%, a anunțat, marți, constructorul grec AKTOR.

AKTOR a finalizat instalarea grinzilor la pasajul Țegheș, un punct critic în avansarea lucrărilor. Acesta trece pe deasupra autostrăzii și asigură continuitatea Drumului Comunal 125 (DC125), contribuind semnificativ la fluidizarea traficului în zona metropolitană bucureșteană și facilitând conexiunea dintre localitățile adiacente.

‘Exceptând vremea nefavorabilă din februarie, construcția pasajului Țegheș a întâmpinat alte obstacole tehnice care au influențat ritmul de execuție. Cel mai mare a fost relocarea unei conducte de gaz care traversa zona, împiedicând realizarea completă a forajelor pentru pilonii pasajului. Cu această etapă încheiată, urmează finalizarea montării echipamentelor ITS (Intelligent Transportation Systems), a parapeților metalici și a marcajelor verticale și orizontale. Aproximativ 70% din parapeți, sisteme ITS, garduri de împrejmuire și consolele pentru marcaje verticale au fost instalate. Au fost montați aproximativ 500 de stâlpi de iluminat din totalul de 620 prevăzuți în proiect urmând ca în următoarele 30 zile să fie montate lămpile’, precizează constructorul grec, într-un comunicat.

Conform acestuia, din totalul de 260.000 tone asfalt au mai rămas 36.000 tone de uzură, care vor fi așternute și finalizate în următoarele 26 de zile conform programului de lucru, iar toate structurile majore, inclusiv poduri și pasaje, sunt complet funcționale.

Constructorul colaborează îndeaproape cu autoritățile pentru a încheia toate lucrările rămase în timp util.

Segmentul A0 Sud Lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podețe, două parcări de scurta durata și două zone de servicii.

De asemenea, proiectul integrează lucrări complexe de infrastructură, precum terasamente, rambleuri, împrejmuiri, bariere fonoabsorbante, parapeți și marcaje și elemente de semnalizare orizontală și verticală; sisteme moderne de iluminat, sisteme de comunicații pentru autostradă, zone publice de recreere, precum și zone publice de agrement, lucrări de peisagistică și amenajare a terenului pentru îmbunătățirea mediului înconjurător.

Grupul de companii AKTOR, care activează pe piața din Europa de Sud-Est, are 70 de ani de experiență în implementarea de proiecte tehnice la scară largă și investiții în sectoare precum energia verde, imobiliare, proiecte de concesiune, parteneriate public-private (PPP), și managementul integrat al instalațiilor.

AKTOR România este cea mai mare subsidiară de construcții a grupului și este prezentă în țară de peste 20 de ani. Compania a finalizat șase proiecte majore și are încă șapte în derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria (tronsonul Coșlariu – Sighișoara – sub-tronsoanele: 1. Brașov-Apața și 3. Cața-Sighișoara și sub-tronsoanele 2. Apața – Cața) implică modernizarea unei părți vitale a Coridorul IV paneuropean pentru călătorii cu trenul de mare viteză.

Sursa: AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare