În contextul situaţiei generate de seismul produs în cursul zilei de 30 octombrie 2020 în Marea Egee, Ambasada României la Ankara, Consulatul General al României la Izmir şi Ambasada României la Atena au întreprins, în regim de urgenţă, demersuri pe lângă autorităţile locale pentru a obţine informaţii cu privire la existenţa unor cetăţeni români printre persoanele afectate, a infomat Ministerul Afacerilor Externe. Până la acest moment, autorităţile turce, respectiv autorităţile elene nu au notificat misiunile diplomatice sau consulare ale României în cele două state cu privire la existenţa unor cetăţeni români printre persoanele afectate, iar la nivelul misiunilor României nu au fost primite solicitări de asistenţă consulară.
MAE precizează că cetăţenii români care se află pe teritoriul Republicii Turcia pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Ankara: +90 312 4477940, al Consulatului General al României la Izmir: +90 232 4650579 şi ale Consulatului General al României la Istanbul: +90 212 3583541, +90 212 3580516, +90 212 3583537, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de urgenţă sau la numerele de telefon de urgenţă ale acestora: Ambasada României la Ankara: +90 532 3181726, Consulatul General al României la Izmir: +90 530 4150077 şi Consulatul General al României la Istanbul: +90 533 5420695.
Cetăţenii români care se află pe teritoriul Republicii Elene pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Atena: +30 210 6728879, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de urgenţă sau la numărul de telefon de urgenţă al ambasadei: +30 6978996222.
Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în Republica Turcia şi în Republica Elenă sunt în dialog cu autorităţile locale din cele două state, fiind pregătite să acorde asistenţă consulară, conform competenţelor legale şi cu stricta respectare a măsurilor adoptate de către autorităţile locale în contextul pandemiei de COVID-19.