Magazinele sociale „Merișor”, bani și electorat din alimente alterate, dar și furt la cântar

Chiar dacă Partidul „ȘOR” a fost scos în afara legii, în urma unei decizii a Curții Constituționale, magazinele sociale din R.Moldova care activează sub denumirea „Merişor”, fiind subordonate direct formaţiunii politice, continuă să fie implicate în scheme de finanțare și promovare a fostului P.P. „ȘOR”, dar şi a formațiunilor satelit („ŞANSĂ”, „Renaşetre-Vozrojdenie” şi Forţa de Alternativă şi de Salvare a Moldovei), prin organizarea punctelor de comercializare la nivel de țară, informează deschide.md.

  • Sursa citată atrage atenția că aceste magazine sociale sunt o catastrofă socială, marfa este într-o stare deplorabilă, produsele din carne au iz de alterare, iar administratorii magazinelor sunt înștiințați din timp despre controale.

Produse cu iz puternic de alterare

În acest sens, mai mulţi clienţi fideli ai magazinelor sociale au sesizat faptul că marfa comercializată de către aceste entităţi comerciale este într-o stare deplorabilă.

Au fost depistate loturi întregi de produse alimentare, cum ar fi carne de pui şi produse din carne de pasăre, cu un iz puternic de alterare.

”Pe parcursul anului curent, au fost sesizate şi cazuri când administratorii magazinelor sociale erau înștiințați din timp despre controalele efectuate de către inspectorii Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor, iar marfa alterată sau, după caz, cu termenul de valabilitate expirat, era retrasă în acele zile de pe rafturile magazinelor, iar după controalele inspectorilor ANSA era pusă din nou în vânzare”, precizează sursa citată.

Carduri ”de reducere” cu prelucrarea datelor cu caracter personal

În același timp, deschide.md atrage atenția că aceste magazine sociale „Merișor” eliberează „clienților” și așa-numite „carduri de reducere”, cu prelucrarea datelor cu caracter personal, care, de fapt, permitea fostului PP „ȘOR” de a ține o evidență a datelor de identitate cu caracter personal a potențialelor alegători.

Potrivit surselor Deschide.MD din cadrul Serviciului Fiscal de Stat, au fost sesizate și cazuri/informații când în campaniile electorale, prin utilizarea ilegală a datelor de identitate cu caracter personal, clienţii „Merişor” au fost folosiți în calitate de donatori fictivi ai PP „ŞOR”.

Mai mult, pe durata protestelor antiguvernamentale, organizate de către aceeaşi formaţiune, mulţi din participanţii la protestele agresive (preponderent pensionari şi familii social vulnerabile) beneficiau de anumite tichete gratuite în suma de 400–600 lei. Ulterior, tichetele gratuite erau folosite pentru a beneficia de produse alimentare de la magazinele „Merişor”, arată publicația citată.

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare