Începând cu luna viitoare, retailerul francez Auchan va introduce în magazinele din România un concept care funcționează deja în Franța și Polonia. Pe scurt, clienții își vor face cumpărăturile fără a mai scana produsele pe care le-au adăugat în coș, relatează evz.ro. Conceptul va fi testat în Capitală, scrie activenews.ro.
Conceptul funcționează prin intermediul unei aplicații și a unui sistem performant de camere și senzori. Clienții vor introduce în aplicația respectivă datele bancare. În magazinele Auchan vor fi montate camere performante care analizează mișcările clienților.
Ulterior, sistemul de supraveghere tranformă mișcările clienților în vectori care identifică articolul luat din raft sau pus înapoi. Retailerul va stoca datele de achiziție, timp de trei ani de la data cumpărăturilor.
Francezii au lansat aplicația Auchan Go în magazinele Google Play și App store. Pentru a se putea loga, clienții vor introduce în aplicație datele de identificare, precum data nașterii, numărul de telefon și detaliile cardului. De menționat este faptul că magazinele Auchan Go vor fi disponibile doar pentru clienții majori.
Accesul în magazin se face în baza unui cod QR generat de aplicație, valabil o singură dată. La finalul cumpărăturilor, clienții vor trece doar prin poarta de ieșire, fără a mai scana produsele respective. Tranzacția se va încărca automat în aplicație.
Un alt aspect care merită menționat, constă în faptul că în magazinele Auchan Go nu vor fi acceptate bonurile de masă, nici cele pe suportul electronic. De asemenea, sunt acceptate doar cardurile bancare emise de o bancă națională. Plata se face automat automat când clientul părăsește magazinul, iar bonul fiscal va fi urcat în aplicație.
Clienții care se răzgândesc vor pune articolul respectiv din locul de unde l-au luat. De asemenea, clienților li se va interzice înmânarea produselor altor persoane din magazine, potrivit portalului economica.