Începând de luni, 16 iulie a.c., locuitorii din București și Ilfov au la dispoziție un nou punct de lucru al serviciilor de pașapoarte în centrul comercial ParkLake. Acesta a fost deschis prin mutarea ghișeelor din Piața Amzei și Pipera.
Conform unui comunicat al MAI, în primele patru ore de la deschidere, în noul sediu au fost depuse aproximativ 500 de cereri de eliberare a pașapoartelor. Noul punct de lucru oferă condiții moderne pentru desfășurarea activității de eliberări pașapoarte și spații de așteptare decente pentru cetățeni.
Există și un ghișeu al Trezoreriei în centrul comercial, astfel încât oamenii să poată plăti taxa pentru obținerea pașaportului.
„Nu aş vrea să evoc acum problemele care au fost de-a lungul timpului, în primul rând, din cauza spaţiului neadecvat lucrului cu publicul într-un sistem de presiune şi aglomeraţie.
Am suplimentat de anul trecut şi personalul și am făcut demersuri de a identifica spaţii noi. Deja s-a văzut o relaxare a presiunii la ghişee după ce am deschis sediul din Plaza mall, iar acum deschidem şi acest sediu care este ultramodern”, a afirmat ministrul Afacerilor Interne, Carmen DAN, cu ocazia deschiderii sediului din ParkLake.
De asemenea, oficialul MAI a reamintit că din 20 iulie intră în vigoare modificările cadrului normativ privind pașapoartele, cea mai importantă noutate fiind creșterea valabilității pașaportului de la 5 la 10 ani, pentru persoanele de peste 18 ani.
Spațiul din ParkLake este ocupat în baza unui contract de comodat care prevede că MAI va plăti doar utilitățile, fără a plăti chirie. Contractul are durata de 5 ani cu posibilitate de prelungire. Mutarea și renovarea sediului nu a implicat costuri pentru MAI, cheltuielile fiind asigurate de mall.
„Ne amintim cu toții cozile interminabile de la pașapoarte, care se înregistrau în fiecare an, în lunile de vară. Nu vreau să vorbesc despre măsurile luate înainte de 2017 sau, mai corect spus, despre lipsa lor… Am promis însă și mi-am asumat rezolvarea acestor probleme încă de anul trecut și, în tot acest timp, cu pași concreți și eficienți, am ajuns să avem un serviciu public adecvat nevoilor instituționale, dar în special adaptat nevoilor pe care le au cetățenii.
Astăzi s-a deschis sediul Serviciilor de Pașapoarte pentru București și Ilfov din ParkLake, după modelul celui din Plaza România, inaugurat anul trecut. Le mulțumesc, și cu acest prilej, ambasadorului Portugaliei, Excelența Sa domnul Fernando Teles Fazendeiro, dar și fostului prefect al Capitalei, Adrian Petcu, pentru toată implicarea de care au dat dovadă în acest sens.
Aceste demersuri din domeniul logistic au fost coroborate cu alte măsuri, inclusiv pe linie de resurse umane. La acest moment, schema de personal este completă pentru Ilfov și acoperită în procent de 96% pentru București.
Să nu uităm că, începând din 20 iulie a.c., pot fi depuse primele cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie cu valabilitate de 10 ani. Această nouă reglementare legislativă a fost inițiată de Ministerul Afacerilor Interne pentru a contribui la atingerea obiectivului general pe care ni l-am stabilit, respectiv reducerea cozilor de la ghișeele pentru eliberarea pașapoartelor.
Am încredere că toate aceste măsuri vor diminua fenomenul și, în timp, îl vor eradica. Apreciez foarte mult faptul că românii au înțeles mesajul campaniei noastre de informare prin care îi îndemnam să își facă documente de călătorie pe tot parcursul anului, nu doar vara. În prima jumătate a lui 2018 s-au eliberat cu 20% mai multe pașapoarte decât anul trecut.
Pot doar să le mulțumesc și să îi asigur că voi face, în continuare, tot ce îmi stă în putere pentru a le oferi servicii publice de calitate, așa cum merită și cum este normal să fie!„ a mai transmis printr-o postare pe pagina sa de socializare ministrul Afacerilor Interne, Carmen DAN.