Majoritatea germanilor, nemulţumiţi de felul în care cancelarul gestionează războiul

Majoritatea germanilor sunt nemulţumiţi de modul în care cancelarul federal Olaf Scholz gestionează problema războiului din Ucraina, arată un sondaj de opinie realizat de YouGov pentru dpa, informează Agerpres.

Potrivit sondajului, ale cărui rezultate au fost publicate joi, 45% dintre cei intervievaţi s-au declarat mai degrabă nemulţumiţi de performanţa cancelarului federal în această problemă.

Totodată, 37% s-au declarat foarte mulţumiţi de modul în care Scholz acţionează în contextul acestui conflict şi 18% nu au putut sau nu au dorit să evalueze acţiunile lui.

Situaţia arată diferit printre simpatizanţii Partidului Social-Democrat (SPD) al lui Scholz: 59% dintre aceşti respondenţi s-au declarat mulţumiţi de Scholz şi 34% nemulţumiţi.

De asemenea, sondajul arată că germanii nu-l consideră pe Olaf Scholz un lider puternic. Doar 25% dintre intervievaţi atestă abilităţile de lider ale cancelarului federal în gestionarea problemei pe care o reprezintă invazia rusă asupra Ucrainei.

Totodată, 51% dintre respondenţi sunt de acord cu afirmaţia că Scholz „acţionează mai degrabă slab ca lider”, în timp ce 24% nu au putut sau nu au dorit să dea un răspuns.

Aptitudinile de comunicare ale cancelarului federal sunt evaluate ca fiind chiar şi mai slabe: 56% găsesc că Olaf Scholz nu-şi explică în mod adecvat politica, iar 22% cred contrariul. La această întrebare, 22% dintre respondenţi au refuzat să ofere un răspuns.

Alegători ai celor trei partide din coaliţia de guvernare l-au evaluat pe Scholz în mod similar în termeni de leadership şi comunicare.

De altfel, potrivit respondenţilor, coaliţia formată din SPD, ecologişti şi liber-democraţi s-a descurcat chiar mai prost decât cancelarul federal. Astfel, 50% dintre participanţii la sondaj s-au declarat mai degrabă nemulţumiţi sau foarte nemulţumiţi de acţiunile coaliţiei cu privire la războiul din Ucraina, iar 30% mai degrabă mulţumiţi sau foarte mulţumiţi. Restul de 20% nu au dat un răspuns.

Sondajul a fost realizat de YouGov Deutschland GmbH pe un eşantion de 2.040 de persoane cu vârste peste 18 ani, în perioada 25-27 aprilie.

sursa – AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare