Mesajele alarmiste și contradictorii pe seama ciclonului “Așlei”. Experiment social sau arafatian?

În emisiunea „Scamatoriile Iosefinei”, jurnalista Iosefina Pascal a vorbit despre circul care s-a creat în jurul aşa-zisului ciclon Ashley, care nu a mai afectat România și care s-a dovedit a fi o făcătură menită să înspăimânte populația, scrie solidnews.ro.  

Ieri, toți locuitorii din București au primit pe telefon mesaje Ro-Alert care s-au repetat la anumite intervale de timp, avertizând asupra iminenței Ciclonului Ashley. Profesorul Mircea Duțu a amintit că, în anul 2005, a avut loc o ploaie torențială, iar în decursul a 24 de ore a plouat cu peste 160 l/m2. Totuși, nu au fost distruse case, nu au murit oameni și s-au înregistrat doar pagube minore în zonele din București unde nu a funcționat sistemul de canalizare. Acest eveniment demonstrează că Bucureștiul are capacitatea de a rezista la astfel de fenomene meteorologice și pare nejustificată isteria pornită de Arafat pe telefoanele mobile ale rezidenților acestui oraș. Și în cazul Ciclonului Boris s-a știut de dinainte că urmează să se întâmple, doar că România a fost total nepregătită.

Jurnalista Iosefina Pascal este de părere că ieri a fost iscată o întreagă isterie media, tocmai pentru ca guvernanții și Arafat să demonstreze că se poate, că sunt vigilenți și preocupați de situația românilor după tragediile de săptămânile trecute de la Galați. Conducerea țării a pregătit cel mai negru scenariu, alertând populația și alimentând ideea unui deznodământ de tip apocaliptic. Jurnalista a observat care au fost consecințele anunțurilor alarmiste rulate repetitiv la televiziuni. În primul rând, au crescut vânzările la supermarket-uri și românii au cumpărat provizii pentru scenariul apocaliptic creionat de guvernanți. „Isteria în masă nu ajută la nimic, în afară de umflarea profitului unor multinaționale”, a demonstrat Iosefina.

Breasla meteorologilor a fost împărțită în două tabere: cei care emiteau mesaje alarmiste și cei care asigurau populația că situația nu e atât de gravă pe cât pare. Politicienii au preluat anunțurile specialiștilor în domeniu și le-au hiperbolizat în așa fel încât populația să creadă că vine un mare potop asupra țării, generând efecte semnificative asupra economiei, la fel ca în pandemie. Arafat ar trebui să se concentreze pe gestionarea corespunzătoare a situațiilor de urgență și de prevenirea unor dezastre, în timp ce meteorologii și specialiștii din diverse domenii ar trebui să nu se lase influențați de politic în așa fel încât să informeze corect populația.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare