Mihail Neamţu: Sărbătoarea Naşterii Domnului nu e nici despre reni cu nasul roşu din Laponia, nici despre turtă dulce sau promoţii la bere ori vodkă ori Coca Cola, este despre Pruncul Iisus, despre Preasfânta Fecioară, despre Dreptul Iosif, despre păstori şi îngeri

„Nașterea Domnului e despre Fecioara Maria, Iosif și Pruncul Iisus, nu despre crăciunițe dezbrăcate, Coca Cola sau turtă dulce. Ea include îngerii, păstorii sau magii din Betleem, nu și promoții la vodka Finlandia, reni ori zăpezile din Laponia. E important să rezistăm desacralizării tainelor sfinte și să recitim în familie textele sacre ale creștinismului: Biblia, înainte de toate”, scrie, pe Facebook, teologul Mihail Neamţu.

„Multinaționale precum Starbucks au înlocuit formularea tradițională „Crăciun fericit” (Merry Christmas) cu expresii fade, lipsite de semnificație (Happy Season). Cine controlează limbajul public reușește să domine și mințile oamenilor.

De aceea, milițienii corectitudinii politice s‐au năpustit asupra agențiilor guvernamentale și a corporațiilor din Occident cu restricții asupra simbolurilor creștine.

Compania aeriană British Airways a cerut angajaților să nu‐și afișeze la piept cruciulița, pentru a nu ofensa sensibilitatea unor pasageri atei.

E timpul să revenim la esențial, dragi prieteni. Putem lăsa deoparte nostalgia pentru Moș Gerilă, dar și mitologiile consumerismului zaharisit.

Am face bine să ne întrebăm care este darul lui Dumnezeu pentru oameni? Cum se manifestă iubirea Creatorului pentru creatură?

În ce fel devine un cadou impersonal (adică obiectul tranzacționat monetar, așadar dobândit printr-un schimb economic natural) un veritabil dar — o jertfă, o ofrandă?

Ce ne învață creștinismul? Că orice relație de iubire e mereu asimetrică, chiar și atunci când atinge reciprocitatea.

Când ne oferim pe noi înșine, când ne dăruim cu tot ce suntem și cu tot ce avem (grecii îi spuneau „suflet”), abia atunci ieșim din simpla relație contractuală.

Și merită să descoperim iubirea dincoace de frică și dincolo de orice mercantilism”, scrie Neamţu.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare