Miile de victime ale „Fenomenului Piteşti”, cumplita închisoare comunistă de reeducare prin tortură, batjocorite într-o reclamă a unei companii de cosmetice: „Piteşti, am auzit că-ţi plac dungile”

Sephora, cunoscuta companie de cosmetice, a postat pe pagina sa de Facebook și Instagram o reclamă care se folosește de notorietatea groaznicei închisori comuniste din oraș, reprezentând „o ofensă pentru victimele Fenomenului Pitești”, atrage atenția Memorialul „Închisoarea Pitești”, scrie r3media.ro.

Este vorba despre o reclamă pentru deschiderea unui nou magazin în Pitești, cu textul: „Pitești, am auzit că-ți plac dungile”. Textul este pe culori alb-negru, asemănătoare cu uniformele încarceraților.

„Sephora România deschide în curând un magazin în noul mall din Pitești și se adresează piteștenilor astfel: ”Pitești, am auzit că îți plac dungile”. Această campanie este, evident, centrată pe subiectul binecunoscut al închisorii de la Piteşti. Doar că piteştenii ştiu mai bine şi au taxat acest derapaj, iar comentariile pe pagina companiei de Instagram nu au întârziat să apară. Deşi ne bucurăm să vedem că, atât închisoarea cât şi Fenomenul Piteşti au devenit subiecte discutate la nivelul publicului larg, încercarea de a face din acest subiect o “glumiță” într-o campanie de marketing, este o ofensă adusă victimelor Fenomenului Piteşti, activității fundației noastre şi eforturilor care se fac pentru ca publicul să cunoască cu adevărat realitățile dictaturii comuniste în România”, spune Maria Axinte, președintele fundației „Închisoarea Pitești”, cea care se ocupă de situl fostui spațiu carceral, conform Adevărul.

Președinta Fundației Memorialul Închisoarea Pitești speră ca Sephora România „să dovedească responsabilitate şi să îşi ceară scuze public pentru această, să o numim elegant glumă proastă”.

„În acelaşi timp, ne bucurăm să observăm că publicul este tot mai informat şi mai conştient de importanța acestui subiect pentru România. Subiectul este mult prea grav pentru a fi tratat atât de superficial. Şi pentru că echipa Sephora nu pare atât de bine informată nici în ce priveşte istoria, nici memoria, o invităm la o vizită de documentare la Memorialul Închisoarea Pitești. Este necesară, credem noi”, mai adaugă Maria Axinte.

Președinta Fundației Memorialul Închisoarea Pitești a criticat și faptul că Sephora România a șters postarea după valul de critici.

„Credem că o astfel de abordare e periculoasă. Mai grav este că Sephora a şters postarea şi a declarat că aceasta nu are nicio legătură cu evenimente petrecute in Pitești. Ceea ce arată lipsa de sensibilitate la istoria locală, cu ecou pe plan internațional. Nu ne putem preface că nu s-a întâmplat nimic, este vorba de victime ale unei violențe ieșite din comun. Nu putem face glumițe fără să ținem cont de locul unde facem asta. Pe Instagram li s-a atras atentia ca această abordare nu ar fi fost posibilă la Auschwitz”, adaugă Maria Axinte.

„Din identitatea brandului SEPHORA fac parte dungile orizontale alb negru. Nu există nicio legătură între dungile SEPHORA și alte evenimente care s-au întâmplat în Pitești.Brandul SEPHORA nu are culoare politică și nu își găsește inspirație în evenimente istorice tragice din România sau altă țară. Ne cerem scuze comunității pentru această eroare de comunicare”, se arată în mesajul transmis de Sephora România.

Cunoscutul intelectual, Mihai Gheorghiu, a comentat cu tristețe această situație.

„Disprețul corporatist pentru aborigenii care nu sunt decât materia umană degradată la rolul de consumatori consumabili, trăind într-un loc viran numit România, condusă de o huntă de lachei dispuși să radă tot în mica lor colonie de la marginea Europei.
“Atât s-a putut!””, a scris el pe o rețea de socializare, conform r3media.ro.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare