Ministerul Familiei: Luni începe depunerea dosarelor pentru Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii

Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse anunţă că luni, 29 iulie 2024, la ora 9.00, va începe depunerea dosarelor pentru Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.

„Aşteptăm cât mai multe cupluri / doamne care luptă cu infertilitatea să îşi depună documentele necesare înscrierii în programul FIV din acest an. Avem disponibile fonduri pentru 10.000 de proceduri, iar acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete şi declarate eligibile, în limita fondurilor aprobate anual în bugetul MFTES.”, a declarat ministrul Natalia-Elena Intotero.

Toate documentele aferente dosarului de înscriere se vor depune exclusiv în format ELECTRONIC pe PLATFORMA DIGITALĂ Up Comunitate! Care poate fi accesată folosind link-ul https://up-comunitate.ro/ . Precizăm faptul că documentele primite prin orice altă modalitate (poştă/ curier/ e-mail etc.) NU vor fi luate în considerare.

Dosarul de înscriere trebuie să conţină:

1. Cererea de înscriere – se completează şi semnează, apoi se încarcă în Platforma digitală https://up-comunitate.ro/ ; în cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, cererea de înscriere va fi semnată de ambii parteneri – Anexa 1;

2. Declaraţie pe propria răspundere că nu a/au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice – Anexa 1a; în cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, declaraţia va fi completată şi semnată separat de fiecare membru al cuplului infertil;

3. Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere (pentru care solicitantul a optat la momentul înscrierii în Program), emis cu maximum 60 de zile anterior depunerii documentului în Platforma digitală (https://up-comunitate.ro/ ) – Anexa 1b;

4. Acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa 1c; în cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, acordul va fi completat şi semnat separat de fiecare membru al cuplului infertil.

5. Copii ale actelor de identitate ale solicitanţilor, pe care să scrie „Conform cu originalul” de către solicitant/ solicitanţi – nume/ prenume şi semnătura acestuia/acestora;

6. Adeverinţe din care să rezulte calitatea de asigurat/asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, la data înscrierii în Program, aflate în termenul de valabilitate şi eliberate de Casele de asigurări de sănătate sau de angajator (cu nr. de înregistrare, semnate de reprezentantul legal şi ştampilate).

Menţionăm că toate documentele încărcate în Platformă (https://up-comunitate.ro/ ) trebuie să fie în format PDF.

Lista documentelor necesare poate fi accesată utilizând link-ul: https://mfamilie.gov.ro/1/fiv-2024/.

De asemenea, menţionăm şi condiţiile cumulative de eligibilitate pentru acordarea sprijinului financiar:

a) cel puţin unul dintre cei doi beneficiari, membri ai cuplului infertil, căsătoriţi sau necăsătoriţi/ femeia singură infertilă, să fie cetăţean român şi să aibă domiciliul în România;

b) cei doi membri ai cuplului infertil, căsătoriţi sau necăsătoriţi, ori femeia singură infertilă să aibă calitatea de asiguraţi/asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România la data înscrierii în Program;

c) prin cererea de înscriere, solicitanţii/solicitantul se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfăşoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfăşoare acest tip de activităţi;

d) vârsta femeii solicitante să fie cuprinsă între 20 şi 45 de ani, vârstă care se ia în calcul la data depunerii cererii de înscriere în Program.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare