Compania Metrorex SA a încheiat cu firma Alstom Transport SA contractul pentru prestarea de „Servicii de mentenanţă pentru ramele electrice de metrou şi vehicule feroviare specifice infrastructurii de metrou pentru perioada de 1 an”, astfel că sunt asigurate serviciile specializate pentru material rulant metrou şi pentru furnizarea unui serviciu de transport călători începând cu data de 1 ianuarie 2020, informează Ministerul Transporturilor, citat de agerpres.ro.
Metrorex a semnat acest contract în urma asigurării sumelor necesare prin rectificarea bugetară aprobată de către Guvernul României în data de 24 decembrie 2019, precizează Ministerul Transporturilor.
Preţul total estimat al contractului, pe baza costurilor unitare şi a kilometrilor estimaţi pentru perioada anului 2020 este de 191,758 milioane de lei, menţionează sursa.
Din fondurile primite în urma rectificării bugetare, Metrorex SA a achitat restanţa către Alstom Transport S.A în valoare de circa 147,309 milioane mii lei, diferenţele urmând a fi utilizate pentru acoperirea altor obligaţii de plată restante, inclusiv suma de 63,148 milioane lei, reprezentând restanţa către Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA, Delta ACM 93, AB Construct, conform Hotărârii civile nr. 4577/2017, se precizează în comunicatul Ministerului Transporturilor.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a confirmat că lipsa încheierii unui contract privind mentenanţa ramelor de metrou putea avea ca efect întreruperea circulaţiei metroului.
„Astăzi, când vorbim, încă două dintre problemele nerezolvate lăsate de guvernarea PSD-istă am reuşit să le deblocăm. Prin implicarea decisivă a Guvernului României avem continuitate în ceea ce priveşte asigurarea mentenanţei la metroul bucureştean. Astfel problema datoriei pe care Metrorex o avea faţă de Alstom a fost rezolvată. Inconştienţa şi lipsa de asumare a responsabilităţii puteau duce la afectarea funcţionării normale a întregii reţele a metroului, fapt ce nu s-a petrecut în cei 40 de ani de existenţă. Puteţi doar să vă imaginaţi ce se putea întâmpla: toţi călătorii care circulă zilnic cu metroul erau obligaţi să utilizeze transportul public de suprafaţă sau propriile autovehicule”, a declarat Lucian Bode.
El a adăugat că, după ce că traficul în Bucureşti este destul de aglomerat, anul 2020 ne putea găsi cu o Capitală blocată.
„Aceste episoade de incompetenţă şi lipsă de asumare nu se vor repeta, deoarece nu tolerez sub nicio formă astfel de comportamente la nivelul Ministerului sau al companiilor din subordine. Banii românilor nu îi irosim pentru a plăti incompetenţa vreunui şef vremelnic, aceste fonduri trebuie să se regăsească în investiţii, în dezvoltarea infrastructurii României”, a adăugat Lucian Bode.