Ministrul apărării, întâlnire cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti

Ministrul apărării naţionale, Angel Tîlvăr, s-a întâlnit marţi, la sediul MApN, cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, Hiroshi Ueda, aflat la sfârşitul mandatului în România.

Agenda întâlnirii a cuprins discuţii cu privire la creşterea nivelului cooperării în domeniul apărării între cele două state, mai ales în contextul unor evoluţii semnificative înregistrate în anul 2023. Au fost evidenţiate, de asemenea, vizita, în premieră, a vice-ministrului nipon al apărării în România şi participarea, pentru prima dată, a militarilor români la un exerciţiu de apărare cibernetică (CYBER KONGO 2023) organizat de Japonia.

Totodată, cei doi oficiali au discutat despre impactul războiului de agresiune al Federaţiei Ruse în Ucraina asupra securităţii regionale, cu accent pe situaţia de securitate la Marea Neagră, inclusiv din perspectiva atacurilor asupra porturilor fluviale ucrainene, în proximitatea graniţelor României. De asemenea, au fost abordate aspecte relevante ale sprijinului oferit Ucrainei, precum şi stadiul proiectelor din sfera cooperării bilaterale în domeniul militar.

„Japonia este un stat partener cu care împărtăşim viziuni comune şi apreciez trendul ascendent al relaţiilor bilaterale în domeniul apărării. Continuăm să colaborăm, inclusiv în formatele de cooperare instituite la nivelul NATO şi UE în vederea promovării şi asigurării unei arhitecturi de securitate bazată pe respectarea normelor internaţionale”, a arătat ministrul apărării naţionale.

Ministrul Tîlvăr a apreciat stadiul avansat al discuţiilor bilaterale privind constituirea unui cadru juridic adecvat de cooperare în domeniul apărării, care să permită dezvoltarea de proiecte în comun, pe mai multe domenii de interes. El a precizat că încheierea acestui acord este o prioritate la nivelul Ministerului Apărării Naţionale.

În cadrul întrevederii, oficialul român a exprimat condoleanţe pentru pierderile de vieţi omeneşti cauzate de cutremurul de pământ şi de accidentului aviatic produse în Japonia la începutul acestui an.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare