Ministrul Educației: S-a decis „o flexibilizare” cu privire la testarea elevilor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat marţi că în urma unei discuţii cu ministrul Sănătăţii s-a decis „o flexibilizare” cu privire la testarea elevilor, acestea nemaifiind obligatorii doar în zilele de luni şi joi, potrivit Agerpres.

„Din momentul în care şcolile primesc aceste teste, având în vedere şi operaţiunea suplimentară de asamblare a lor, operaţiune care se face cu maximă celeritate prin efortul personalului din învăţământ, nu altcineva lucrează la asamblarea acestor teste, din acel moment pot ajunge la elevi. Am discutat cu ministrul Sănătăţii, a existat o flexibilizare cu privire la testare, să nu fie numai luni şi joi, să existe o testare de două ori pe săptămână, cu interval de două zile între teste, lucru cu care Ministerul Sănătăţii a fost de acord şi apreciez acest lucru”, a afirmat el la sediul ministerului.

Cîmpeanu a arătat că cele 70 de milioane de teste pentru elevi şi personalul din învăţământ, aprobate prin hotărârea CNSU, ajung pentru 11-12 săptămâni. El a amintit că după prima săptămână de testare au fost depistate 176 de cazuri, dintre care 45 confirmate prin testare PCR.

„Avem o hotărâre a CNSU care trebuie să fie pusă în aplicare. Cele 70 de milioane de teste din hotărârea CNSU, publicată în Monitorul Oficial, ajung pentru testarea elevilor vreme de 11-12 săptămâni, pentru că am dat numărul de beneficiari – elevi, preşcolari şi angajaţi din învăţământ – se înmulţeşte numărul de beneficiari cu doi, ajungem la 6,2 milioane de teste pe săptămână, 70 de milioane împărţim la 6,2 milioane. Până acum am avut testare într-o singură săptămână complet, săptămâna trecută, au fost găsite 176 de cazuri pozitive. Din aceste 176 de cazuri, 45 au fost confirmate, 85 au fost infirmate prin teste PCR, iar 46 nu au primit un răspuns, pentru că nu poţi să obligi părinţii să meargă la testare PCR, nu există obligativitate legală, deşi ar trebui să fie acest lucru. 35% este rata de validare. 45 din 130”, a declarat Cîmpeanu.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare