Casele judeţene de pensii vor angaja în următoarea perioadă 1.000 de persoane care să introducă manual în sistemul digital de pensii datele din cele aproximativ cinci milioane de dosare existente în România, a anunţat, miercuri, ministrul Muncii, Raluca Turcan. Declarația a fost făcută în cadrul unor declaraţii de presă, după ce ministrul a participat la o videoconferinţă cu directorii caselor judeţene de pensii.
„Am venit astăzi la Casa Naţională de Pensii întrucât a fost publicată în Monitorul Oficial ordonanţa de urgenţă care prevede suplimentarea pe perioadă determinată a personalului caselor judeţene de pensii pentru a intensifica procesul de evaluare şi digitalizare a tuturor dosarelor de pensii”, a arătat ministrul, potrivit Agerpres.
Dosarele vor fi depuse începând cu 27 august, iar, după selecţia dosarelor, urmează proba scrisă şi a interviurilor.
„Procesul de selecţie a fost urgentat astfel încât la jumătatea lunii septembrie să fim cu echipă completă şi procesul de digitalizare să intre în linie dreaptă, astfel încât să menţinem calendarul asumat în PNRR”, a susţinut Turcan.
Vor fi angajaţi 1.000 de oameni, dintre care 800 cu studii superioare şi 200 cu studii medii.