Prezentarea oportunităţilor investiţionale oferite de România şi crearea de posibilităţi suplimentare pentru firmele româneşti de a stabili parteneriate vor fi obiectivele misiunilor externe şi forumurilor economice, a transmis luni Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, senatorul Ştefan-Radu Oprea, participanţilor la sesiunea oficială a reuniunii Zilele Diplomației Comerciale, desfăşurată în Aula Magna a Academiei de Studii Economice din București.
Oprea a subliniat importanţa dialogului cu mediul de afaceri şi a implicării active a tuturor structurilor de profil din România – camere de comerț și industrie, asociații profesionale, organizații patronale.
„Este necesar să ne intensificăm activitatea pe câteva paliere: consolidarea exporturilor pe piețele tradiționale, contracararea deficitului comercial, identificarea de noi pieţe-ţintă extracomunitare, diversificarea exporturilor şi atragerea de investiţii străine”, a transmis ministrul Oprea.
Acesta a indicat importanța intensificării prezenței românești pe piața Americii de Sud, în special în contextul în care negocierile pentru un acord comercial cu Mercosur au reprezentat o prioritate a agendei Preşedinţiei României la Consiliul UE. De asemenea, trebuie menținută livrarea de produse şi servicii competitive pe piaţa Uniunii Europene, care rămâne principalul partener economic şi comercial al României.
Alte mesaje transmise de ministrul Oprea participanţilor la reuniune:
- România trebuie să-şi continue ofensiva de recâştigare a pieţelor tradiţionale şi de deschidere a unor noi pieţe. Reprezentanții mediului de afaceri au oportunitatea de a folosi expertiza ataşaţilor comerciali pentru a se reorienta către pieţe precum Africa de Nord, Golful Persic sau Asia de Est.
- MMACA trebuie să rămână motorul pentru interesele ofensive ale mediului de afaceri din România, precum şi pentru echilibrarea şi sporirea relaţiilor comerciale, prin prezentarea oportunităţilor de investiţii şi prin programele pe care le derulează: programul pentru promovarea exportului, programul de internaționalizare, misiunile economice.
- O colaborare mai strânsă şi mai aplicată între Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi Ministerul Afacerilor Externe va avea ca efect o reprezentare mai puternică a României pe pieţele-ţintă stabilite.
- Este necesar ca firmele româneşti să profite de oportunitățile de networking şi finanţare europeană oferite de reţeaua Enterprise Europe Network.