Ministrul Turismului, Daniel Cadariu, a declarat marți într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Victoria, întrebat de reporterul Ecopolitic despre promovarea României ca destinație turistică în afara Europei, că realitatea este că cel puțin în ultimii doi ani de zile, pe componenta de promovare s-a făcut foarte puțin.
”Activitatea de promovare, una dintre principalele componente ale activității turistice este o lacună mai veche a noastră, a românilor, în cei 30 de ani de la Revoluție. Realitatea este că cel puțin în ultimii doi ani de zile, pe componenta de promovare s-a făcut foarte puțin, știm, în 2020, 2021, nici măcar nu s-a putut ca agenții economici să participe la târgurile internaționale pentru a se promova acolo”, a spus ministrul.
Constantin Cadariu a precizat că ministerul este nou înființat, de la mijlocul lunii aprilie, și în paralel a desfășurat mai multe activități printre care pregătirea programelor dar și intrarea în detalii privind activitatea turistică, inclusiv cea de promovare.
”E necesară fără îndoială și o promovare în afara Europei pentru că istoric vorbind, spre exemplu în ceea ce privește numărul de turiști străini, pe locul 4 se aflau înainte de 2019 turiștii din SUA. Avem motive să facem acest lucru”, a afirmat Cadariu.
Ministrul a precizat că s-a înființat acel ”consiliu de brand turistic național” în care au adus aproape toate asociațiile profesionale și patronale din turism și au pregătit cele trei acțiuni țintă pentru promovare: influencerii, platforma digitală România.travel și o promovare în primele două țări furnizoare de turiști străini din Europa, Germania și Marea Britanie.
”Asta nu înseamnă că ne vom opri aici însă, din păcate, activitatea birocratică până a pune în funcțiune o astfel de activitate, în sine, durează. Noi suntem în momentul de față în stadiul în care pentru două dintre acțiuni avem maturizate caietele de sarcini și intenționăm ca în aceatsă săptămână să le postăm pe SEAP”, a mai spus Cadariu, precizând că săptămâna viitoare dorește să facă același lucru cu promovarea externă combinată cu online și TV, pentru Germania și Marea Britanie.
”Ne dorim mai mult, conlucrăm cu cei din Consiliul de brand, însă pentru viitor, mai ales din 2023 încolo, activitatea aceasta va fi preluată de OMD-urile”, a precizat el.