Modificări în platforma SEAP – peste 21.000 de autorități contractante pot să publice noi tipuri de modificări în derularea contractelor

A fost introdusă o nouă funcționalitate în cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Începând din luna decembrie a anului 2020, platforma SEAP oferă posibilitatea tehnică de operare a unor modificări la nivelul derulării contractelor de achiziții publice de către beneficiarii acestora.

Autoritățile/entitățile contractante vor putea completa și publica un anunț de modificare a valorii și/sau a duratei unui contract de achiziție/acord-cadru/contract subsecvent de achiziţie publică/sectorial sau a unui contract de concesiune, selectând corespunzător situațiile care se aplică tipului de modificare astfel cum acestea sunt structurate și reglementate de legislația în vigoare.

Implementarea acestei noi funcționalități în platforma SEAP contribuie la îndeplinirea uneia dintre condițiile orizontale necesare a fi adoptate de Statele Membre pentru accesarea fondurilor europene în perioada de programare financiară 2021-2027, ca parte a condițiilor legate de sectorul achizițiilor publice. 

SEAP este una dintre cele mai sigure platforme de achiziții publice din Uniunea Europeană și este considerat un exemplu de “best practice” la nivelul UE. Valoarea achizițiilor publice ce se derulează în mod transparent în fiecare an prin intermediul SEAP cumulează un procent cuprins între 8% și 10% din PIB.

Ca efect al modificărilor aduse de noile prevederi legislative ale Ordonanței de Urgență nr. 114/9 iulie 2020, începând cu data de 23 decembrie 2020, operatorul SEAP a procedat la implementarea în cadrul sistemului a unor facilități tehnice care permit autorităților/entităților contractante publicarea în secțiunea dedicată a tuturor modificărilor contractuale intervenite pe parcursul derulării unui contract/acord-cadru de achiziţie publică/sectorial sau a unui contract de concesiune, conform obligațiilor legale, astfel încât să rezulte preţul final la finalizarea sau încetarea acestora.

Noua funcționalitate implementată vine în sprijinul celor 21.097 autorități/entități contractante și al celor peste 169.493 operatori economici – ofertanți înregistrați în sistem, asigurându-se astfel transparența procesului de achiziție publică și în faza derulării contractelor/acordurilor-cadru. În anul 2020, peste 16.800 de proceduri de achizitie au fost atribuite în platforma SEAP, totalizând peste 43,5 de miliarde de lei. Totodată, prin SEAP s-au organizat peste 2,3 milioane de cumpărări directe atribuite, în valoare de peste 15 miliarde de lei.

Ca urmare a publicării în Monitorul Oficial cu nr. 56/18.01.2020 a instrucțiunii ANAP, a fost transmisă în data de 19.01.2020 prin intermediul SEAP o notificare de sistem către toate autoritățile/entitățile contractante, informându-le de noua funcționalitate a platformei. 

Formularul „anunț modificare contract” a fost extins la nivelul secțiunii VII.2.2 – Motivele modificării, cu două noi cazuri, situații justificative de posibile modificări contractuale:

  • Modificări ca urmare a aplicării directe a prevederilor contractului – (clauze de revizuire – ajustări, măsuratori, regularitate);

 

  • Modificări nesubstanțiale.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare