„NOUL TIP de ELECTORAT” din „CENTRUL VECHI” POLITIC

Dacă „gripa galbenă” iși face treaba cu „celeritate” peste 5 milioane de alegători rămân în distanțare socială la următoarele alegeri. Vechile partide au ajuns la concluzia că nu se mai pot baza pe electoratul tradițional și trebuie să devină atractivi pentru electoratul de tip nou format din „ratangii” (in sensul de plătitori de rate), „repatriații” (in sensul de întorși acasă constrânși de situație),„șomerii” (în adevăratul sens al cuvântului).

  • P.N.L.-ul aflat în prima linie din proprie inițiativă (a Președintelui Iohannis), propune măsuri peste măsuri, să nu cumva să scape un asemenea chilipir. Detaliul ignorat de „pescarii liberali este că „peștele nu mușcă momeala în ape tulburi.

 

  • P.S.D.-ul vaduvit de electoratul tradițional ( pensionarii și oamenii muncii de la stat), s-a trezit din reanimarede zgomotul produs de „tusea seacă” a P.N.L.-ului. Discreția cu care in termeni pescărești „ întinde plasa în aval”, aduce aminte de principiul politically correctdin anii 2000 când P.D.S.R.-ul a câștigat detașat alegerile.

Atenția deosebită acordată „ratangiilor” și „șomerilor” și ignorarea altor segmente sociale bine definite, ne obligă să schițăm profilul noului tip de electorat:

„Votantul de tip nou” se trage din familia de „locatari” ,a anilor 80 cu C.A.R.-euri și C.E.C.-uri pentru DACIE.

Anii de după Revoluție deschid apetitul votantului adolescent pentru mici combinații în timp ce părinții deveniți proprietari „iau măsuri pentru viitor”:se împrumută, pun gresie și faianță, pun termopane, depun banii la CARITAS, F.N.I., dau cu lavabilă, construiesc case, își iau ordonanțe, cumpără GOLFURI și BMW-uri, se pensionează anticipat, dau și iau țepe.

In anii 2000 viitorul „votant de tip nou” dansează și bea șampanie la evenimente istorice în Piața Universității. Criza din 2008-2009 surprinde pe majoritatea votanților „luând credit cu buletinul,pe alții deja plecați la muncă „în afară, și pe alții retrași la pensie „inactivi.

Anii de după criză așază lucrurile și definesc profilul „votantlui de tip nou”:

detine credit ipotectar și credite de consum,

-ocupație incertă,

-serviciu nesigur,

-venituri instabile,

-neimplicat social și politic,

-familie dezmembrată,

-preocupare pentru viitorul pe termen scurt.

Măsurile populiste pentru acest tip de electorat sunt ca și când s-ar administra paracetamol bolnavului de CORONAVIRUS. Deocamdată nimeni nu caută tratamente alternative de tip: impozitarea proprietăților, scutirea de impozite a muncii, uniformizarea sistemului de pensii, venitul minim garantat, meritocratie și echitate socială…

NOUL ELECTORAT din CENTRU VECHI POLITIC

O carte:
OILE PRIVESC ÎN SUSautor John Brunner

O Idee:

Să ne ancorăm în sinergia faptelor, fără a eluda meandrele concretului. autor Ion Iliescu

Sursa: citatepedia.ro

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare