O campanie privind comportamentul corect faţă de deşeuri – lansată de Ministerul Mediului

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, împreună cu ECOTIC, lansează de marţi campania națională de informare „Fii la tine-n țară la fel ca afară” cu scopul de a contribui la conștientizarea publicului românesc în privința comportamentului corect față de un tip de deșeuri: DEEE – deșeuri de echipamente electrice și electronice.

Colectarea și reciclarea echipamentelor electrice și electronice, dincolo de aspectele privind protecția mediului, reprezintă garanția noastră că resursele conținute de acestea – indiferent că vorbim despre metale, plastic sau sticlă – vor fi reutilizate, a precizat ministrul Mediului, Costel Alexe, pe pagina de Facebook.

Costel Alexe
Foto: facebook.com/Costel.Alexe

“România nu își mai permite să susțină modelul nostru actual de consum. Acest lucru este valabil, de fapt, pentru întreaga Planetă, deoarece exploatarea irațională a resurselor este o problemă de nivel global. Țara noastră trebuie să recupereze decalajele pe care le are față de restul Europei și trebuie să o facem într-un ritm accelerat, pentru că Pactul Ecologic European nu este altceva decât o nouă accentuare a nevoii noastre de a avea grijă de natură și de oameni”, a explicat Alexe.

El a mai anunţat că Ministerul Mediului îşi propune ca pentru anul 2020 să crească numărul de vouchere pe care le acordăm.

“Am avut discuţii inclusiv cu premierul României şi cu cei din industria auto şi pentru 2020 ne propunem un număr de minim 60.000 de vouchere pentru ‘Rabla Clasic’. „Pentru Rabla Plus, în 2020 ne propunem să păstrăm cel puţin acelaşi buget şi vrem o creştere cu 10-20% a numărului de vouchere pe care să-l acordăm”, a precizat Alexe.

Discutăm la nivel de Comisie Europeană de green deal, cum avem ţinte pentru 2030 pe mediu sau de 2050 când ar trebui să avem neutralitate climatică. Noi ne propunem ca, de la an la an, să creştem bugetul şi pentru voucherele privind maşinile electrice şi mai ales să dezvoltăm numărul de staţii de încărcare. Acesta este viitorul. România trebuie să facă eforturi pentru a ajunge statele europene.

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare