Operatorul aerian HiSky marchează, la începutul lunii martie, aniversarea primilor trei ani de activitate pe piața de transport aerian. Bilanțul celor trei ani plasează HiSky în topul celor mai rapide ascensiuni din industrie atât în ceea ce privește numărul de pasageri transportați, cât și extinderea flotei și a numărului de destinații.
Pentru perioada care urmează, compania care a reintrodus, după 20 de ani, zborurile directe către SUA, a stabilit menținerea direcției de dezvoltare, cu o strategie fermă pentru acumulare de cotă de piață, prin creșterea capabilităților și a numărului de rute operate.
Un număr de 2,5 milioane de pasageri au fost transportați de compania aeriană, din luna martie a anului 2021, până în prezent, cu o creștere de 170% în anul 2023, peste cifrele raportate după primii doi ani de operare, care au un însumat un număr de 900.000 de pasageri.
Numărul total al zborurilor operate, regulat și în regim charter, a fost de 20.000, cu o durată cumulată de peste 45.000 de ore de zbor.
Pe parcursul ultimului an, HiSky în flota HiSky au intrat trei noi aeronave, ajungând în acest moment la o capacitate de operare cu opt aparate de zbor și un număr total de 1500 locuri disponibile. Șapte dintre cele opt aeronave sunt de tip narrow body, cu un singur culoar, și aparțin familiei Airbus 320, respectiv o aeronavă A319, trei A320 și două A321 LR, fabricate în anul 2023, primele de acest tip înregistrate în România, cu o autonomie de zbor neîntrerupt de până la 7400 de kilometri, cea mai mare distanță parcursă de o aeronavă din această clasă. La finalul anului 2023, prima aeronavă wide-body, cu două culoare și autonomie de peste 13.400 km, a intrat în flotă, marcând o nouă premieră, primul Airbus A330-200 operat sub înmatriculare românească.
Tot în anul 2023, HiSky a primit dreptul de a opera zboruri regulate către Statele Unite ale Americii și a devenit astfel singura companie românească, care deține în același timp Certificatul de Operator Aerian străin și capabilitatea de a zbura peste ocean, fără escală. Primele curse către aeroportul JFK din New York sunt programate începând cu data de 7 iunie a acestui an.
„Am pornit pe acest drum, în urmă cu trei ani, cu o direcție bine conturată, de a construi o alternativă la oferta disponibilă în acel moment pe piață. Am urmărit o strategie echilibrată, de dezvoltare susținută și servicii axate pe nevoile pasagerilor, iar rezultatele de astăzi ne arată că alegerea a fost una corectă. Am reușit, pe de o parte să acoperim unele nevoi ale pieței lăsate neadresate, precum operarea de zboruri fără escală către SUA, Asia și Africa, direct din România și Republica Moldova, dar și o serie de destinații europene sub deservite. Pe de altă parte, însă, ne-am concentrat nu doar pe acumularea de piață ci, mai ales, pe acumularea de credibilitate, în contextul în care dezvoltarea noastră a coincis cu o perioadă în care neîncrederea pasagerilor în companiile aeriene ajunsese la cote foarte înalte. Așadar, rezultatele pe care le raportăm astăzi reflectă un amestec între lecții extrem de temeinic făcute, alegeri curajoase și maximum de atenție la feedbackul constant al pasagerilor noștri.”, a declarat Iulian Scorpan, CEO HiSky.
Ca operator de curse regulate, HiSky a ajuns, după primii trei ani, la un portofoliu de 28 de rute totale, cu plecare de pe cele trei baze operaționale din București, Cluj Napoca și Chișinău și de pe aeroporturile din Timișoara, Iași și Baia Mare. În ceea ce privește cursele în regim charter, compania și-a menținut poziția de principal furnizor pentru piața din România și Republica Moldova, cu peste 8000 de zboruri operate, în parteneriat cu principalele agenții de turism, către cele mai populare destinații de vacanță. Odată cu extinderea capabilității, destinații precum Krabi, Thailanda, insulele Maldive, Zanzibar sau Mombasa au devenit accesibile cu un zbor direct din România.
În anul 2023, compania aeriană HiSky a urcat pe locul patru în topul celor mai mari operatori de pe aeroporturile din România, după compania națională și cei mai importanți doi operatori low cost. Pentru cel de-al patrulea an de existență, HiSky plănuiește consolidarea poziției în piață și a primei rute transatlantice, dar și exploatarea capabilității de operare a zborurilor long curier, prin lansarea de noi zboruri regulate către destinații îndepărtate.