Conducerile Camerei Deputaţilor şi Senatului au dat miercuri undă verde înfiinţării unei comisii de anchetă privind achiziţiile şi gestionarea stării de urgenţă, care are ca obiective analiza fundamentării şi eficienţei măsurilor de informare, verificare şi monitorizare epidemiologică a cetăţenilor români care s-au întors în România din zonele de risc de la declanşarea epidemiei de coronavirus.
Totodată, comisia va verifica modul în care s-au fundamentat şi elaborat ordonanţele militare pe perioada stării de urgenţă, precum şi a mijloacelor de informare care au stat la baza fundamentării şi elaborării acestora.
Comisia va verficia şi achiziţiile de materiale sanitare, medicamente şi alte produse folosite pentru limitarea răspândirii virusului, precum şi la diagnosticarea şi tratarea persoanelor susceptibil a fi infectate cu acesta.
Comisia de anchetă va analiza totodată situaţia epidemiologică în principalele focare de infecţie, alături de determinarea cauzelor care au dus la apariţia acestor focare, şi va analiza măsurile care au fost luate pentru punerea acestora sub control.
Un alt obiectiv al comisiei se referă la analiza măsurilor privind înregistrarea şi plata activităţilor de telemuncă, şomaj tehnic şi a acţiunilor vizând menţinerea locurilor de muncă; verificarea modului în care au fost alocate sume din bugetul de stat pentru asigurarea de materiale şi substanţe necesare limitării efectelor răspândirii şi respectiv tratării infectării cu COVID- 19, precum şi a asigurării alocărilor bugetare necesare susţinerii economiei.
Comisia va avea 21 de membri şi este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice, cetăţenilor, să pună la dispoziţie date, informaţiile şi materialele necesare.