Parlamentul European a adoptat rezoluția privind siguranța rutieră în UE, pentru a ajunge la zero decese până în 2050

Aproximativ 22.700 de persoane mor anual pe drumurile din UE, iar aproape 120.000 sunt grav răniți. Parlamentul European a adoptat rezoluția privind siguranța rutieră în UE, pentru a ajunge la zero decese până în 2050. 

Printre măsuri se numără o limită de viteză de 30 km/h în zonele rezidențiale și toleranță zero în ceea ce privește conducerea sub influența alcoolului.

Rezoluția privind siguranța rutieră în UE, adoptată cu 615 voturi pentru, 24 împotrivă și 48 abțineri, constată că aproximativ 22.700 de persoane mor anual pe drumurile din UE, cu aproximativ 120.000 de răniți grav. Progresele înregistrate în ceea ce privește reducerea ratei mortalității au stagnat în ultimii ani, iar UE nu a atins obiectivul autoimpus de a reduce la jumătate numărul deceselor din accidente rutiere între 2010 și 2020 (numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36%).

Potrivit unor cifre recente, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 decese la un milion de locuitori), în timp ce România (85 de decese la un milion de locuitori) a raportat cea mai mare rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Limită de viteză sigură

Excesul de viteză este un factor-cheie în aproximativ 30% din accidentele rutiere mortale, notează eurodeputații. Comisia ar trebui să recomande modalități de aplicare a limitelor de viteză sigure, solicită aceștia, cum ar fi o viteză maximă de 30 km pe oră în zonele rezidențiale și în zonele în care există un număr mare de bicicliști și pietoni. Pentru a promova în continuare utilizarea în condiții de siguranță a drumurilor, aceștia insistă, de asemenea, asupra toleranței zero în ceea ce privește conducerea sub influența alcoolului, subliniind faptul că alcoolul este implicat în aproximativ 25% din totalul deceselor rutiere.

Stimulente în materie de siguranță

Eurodeputații solicită Comisiei să ia în considerare includerea unui „mod de conducere sigur” pentru dispozitivele mobile și electronice ale conducătorilor auto, pentru a limita distragerea atenției în timpul conducerii. Ar trebui să existe stimulente fiscale și sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziționarea și utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranță, adaugă eurodeputații.

O mai bună infrastructură și  mai multă coordonare

Eurodeputații doresc mai multe investiții în infrastructură care să asigure siguranța rutieră, concentrându-se asupra zonelor cu cel mai mare număr de accidente. Aceștia solicită statelor membre să creeze fonduri naționale pentru siguranța rutieră care să direcționeze sumele primite din amenzile rutiere către proiecte în domeniul siguranței rutiere.

Pentru a pune în aplicare în mod corespunzător următoarele etape ale politicii UE în domeniul siguranței rutiere, eurodeputații invită Comisia să înființeze o agenție europeană de transport rutier pentru a sprijini transportul rutier durabil, sigur și inteligent.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare